Led via lpt poort Of een andere poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

josvink66

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
ey ik wil graag een paar ledjes (weet nie hoeveel kan) aansluiten via de lpt (printer poort) of via een andere poort aansluiten. en dan wil ikze via software laten regelen aan of uit knipperen kan dit of niet

tnx

Laatst bewerkt:
als je dat al aan ons moet vragen, dan vraag ik mij af hoe technisch je bent om dit voor elkaar te krijgen.
Weet je de spanningen van de lpt poort en weet je op welke pin je moet zijn ??
zo nee.
zorg dan dat je een schema krijgt van je moederbord.

ey ik wil graag een paar ledjes (weet nie hoeveel kan) aansluiten via de lpt (printer poort) of via een andere poort aansluiten. en dan wil ikze via software laten regelen aan of uit knipperen kan dit of niet
tnx

Dat kan. Maar zoals puppie al liet verstaan...... Je zal dit softwarematig moeten doen via bvb C++ of ... Wat je wel kan doen ? Velleman heeft zulke kitjes, en daar is de software bij geleverd. Kijk daar eens, misschien zit er wel iets tussen voor je. www.velleman.be

heeft iemand voor mij een schema of software waar de voltages op staat van een lpt poort (graag niet te moeilijk)

Laatst bewerkt:
heeft iemand voor mij een schema of software waar de voltages op staat van een lpt poort (graag niet te moeilijk)

Kijk bij velleman. Support -> Software -> K8000. Daar kan je deze software downloaden, zowel VB, C++, pascal. Een interface geeft altijd 1 of 0. Het zijn dus de datalijnen die je moet aansturen. Als je deze software download, en je begrijpt deze, zal het niet moelijk zijn deze aan te passen aan uw wensen.

By the way de K8000 is een computer interface board. Daar kan je al heel veel mee.

ik heb deze gedownload maar ik snap het niet verder??

ja srry dacht dat i het zo ook wel zou doen maar deze heb ik ge download wat moet ik nu dan doen nadat ik hem heb uitgepakt

zie plaatje

Bijlagen

• naamloosgoed.JPG
    naamloosgoed.JPG
    88,1 KB · Weergaven: 63
Lees de tekst in bijlage even. Dit is een vb hoe je de interface kaart kan programeren.

Bijlagen

ik snap niet eens wat het programma dot kan je dart niet ff uitleggen

Voila, hetgeen ik al vermoedde. Dit is een voorbeeld hoe je datalijnen kan aansturen of inlezen. Voor de aansturing enz.. kan je de handleiding van je mobo raadplegen. Daar staan de datalijnen met naam ed. vermeld. Eens je de methode(vb via VB) onder de knie hebt, dan kan je de hardware gaan maken. In eerste instantie bestaat dit uit opto-couplers om een galvanische scheiding te hebben. Dit in verband met eventuele hogere spanningen ed...

Dus.... leer eerst een software toepassing maken, en dan testen op je PC via de hardware. In het geval voor Velleman,is dit de interface kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan