• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

leden sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rensvandenberge

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2013
Berichten
1
Ik kwam niet uit eerdere topics dus maak er maar zelf een aan

Ik heb een ledenlijst waarin verschillende lidmaatschappen staan. Deze lidmaatschappen wil ik sorteren in de verschillende tabbladen, zodat ik op een tabblad bijvoorbeeld het lidmaatschap L-VRIJ heb en op de andere tab met lidmaatschap L-KW. De totale ledenlijst is een lijst die wordt aangeleverd via ons boekhoudsysteem, hierin kan ik helaas niks doen.

Hiernaast is het niet nodig om alle categorien over te nemen. Zo is naam, adres, telefoonnummer en email genoeg.

Kan iemand me hierbij helpen, ben er al een aantal avonden mee bezig, maar krijg het niet voor elkaar.

met vriendelijke groet,
Rens van den Berge

Bekijk bijlage Ledenlijst-MPC_test.xls
 
probeer deze eens
Deze neemt kolom land wel mee

Code:
Sub verplaatsen()
Dim myStrings As Variant
    Dim FoundCell As Range
    Dim i As Long
    Dim myRng As Range
    Dim sh As Worksheet
    Dim naam As String
    
    With Application
        calcmode = .Calculation
        .Calculation = xlCalculationManual
        .ScreenUpdating = False
    End With

    Set sh = Sheets("grootlijst")
    Set myRng = sh.Range("I:I")
    myStrings = Array("L-VRIJ", "L-KW", "L-OUD")


    With sh
        .Select
        With myRng

            For i = LBound(myStrings) To UBound(myStrings)
                Do
                    Set FoundCell = myRng.Find(What:=myStrings(i), _
                                               After:=.Cells(.Cells.Count), _
                                               LookIn:=xlFormulas, _
                                               LookAt:=xlPart, _
                                               SearchOrder:=xlByRows, _
                                               SearchDirection:=xlNext, _
                                               MatchCase:=False)

                    If FoundCell Is Nothing Then
                        Exit Do
                    Else
                        FoundCell.Offset(, -7).Resize(, 7).Copy
                           
                        If FoundCell.Value Like ("*" & myStrings(i) & "*") Then
                         
                           Worksheets(myStrings(i)).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial xlValues
                           FoundCell.Offset(, -8).Resize(, 9).ClearContents
                           
                           Else

                        End If
                    End If
                    
                Loop
            Next i
            
        End With
         
    End With

     With Application
        calcmode = .Calculation
        .Calculation = xlCalculationAutomatic
        .ScreenUpdating = True
    End With

End Sub
 

Bijlagen

  • Ledenlijst-MPC_test.xls
    48,5 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Als je gewoon direct in ieder tabblad een draaitabel zet gekoppeld aan de brontabel kun je dit toch filteren zonder een lastige vba code te gebruiken?

ik kan het in het voorbeeld niet bewerken omdat de brontabel niet helemaal goed is

maar je kunt in L-Vrij een draaitabel toevoegen
door invoegen/draaitabel
dan liefste het externe gegevens bestand selecteren
of anders de tabel selecteren deze moet dan wel als tabel er inzitten maar als het uit een boekhoudsysteem komt zal dat wel.

Met die draaitabel kun je precies filteren wat je wil en alleen de kolomen weergeven die je nodig hebt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan