Ledenadministratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Ik ben tot bestuurslid gekozen van een koor en wil de ledenadministratie via de PC gaan doen. Weet iemand een free-ware progje waarmee je een eenvoudige ledenadministratie kan doen?

Martin.
 
Hangt er sterk vanaf wat je allemaal gaat automatiseren.

Als het "slechts" een kwestie is van adressenbeheer en de altijd voorkomende mutaties binnen het geheel, dan volstaan zowel Word als Excel voor die taak. (Zelfs wanneer je brieven naar alle leden of een selectie van leden wil sturen en / of etiketjes wil maken van personalia gegevens)
Een goede (stap voor stap) handleiding voor het samenvoegen van brieven en naam/adresgegevens staat elders op de Helpmij.

Wil je andere "ingewikkelde" dingen met je Dbase gaan doen (bijv.ook financiele fratsen gaan uithalen) dan is wellicht een applicatie als Access beter geschikt voor dit doel.

Genoemde applicaties maken alle deel uit van het Office Pro pakket en daar moet aan te komen zijn......
 
Hi
Ben ook (sinds kort) bestuurslid van een jongerenkoor maar al daarvoor beheerde ik de ledenadministratie. Dat was ooit opgezet in dBase IV, maar ik gebruik nu Access. Hoewel alle gegevens nog wel overgezet moet worden, maar hoe dat werkt weet ik nog niet.
 
@nicole: bij mij werkt jouw linkje niet

Kijk hier ff als je wil. Ik zie o.a. dit lite, freeware-progje. Maar de rest ziet er ook leuk uit.
[EDIT]precies meer facturatie als ledenadministratie, maar ik zoek verder.[/EDIT]
 
Welke software raad je aan Nicole? Ik zie een kleine verzameling van de gekende freewareprogjes in verschillende categorien. Waar moeten we zoeken?:)
 
Openoffice.org:

"OpenOffice.org is (en blijft) een voor iedereen gratis te gebruiken kantoorpakket, beschikbaar voor onder andere MS-Windows, Linux, Solaris, en MacOS X.

Het bevat de volgende modules:

Writer (tekstverwerking en HTML editor).
Calc (werkblad, ofwel spreadsheet).
Draw (tekenmodule voor vectorgrafiek).
Impress (presentatie).
Formule-editor.
Database-toegang (hiervoor moet een aparte database driver worden geïnstalleerd)
Qua functieomvang en bediening is OpenOffice.org vergelijkbaar met bekende (dure) kantoorpakketten zoals MS-Office."
 
Waarom OpenOffice? MS Office kan het nog niet.

Ik hoor je al komen met die access-toestanden, maar Access is geen simpel programma, en zeker geen freeware. Na mijn lessen access kwamen de invoermaskers en standaardwaarden m'n oren uit....:D
 
Tja... wat ik al zei: zelf gebruik ik Access voor mijn ledenadministratie en dat werkt heel goed. Elke keer dat ik er even wat tijd aan besteed wordt het steeds een beetje beter en leer ik er weer van. En zo langzamerhand wordt het groter en breder toepasbaar.
Financiële afwikkeling laat ik aan de penningmeester over en die gebruikt daar excel voor. Wie weet dat dat tzt ooit eens gecombineerd kan worden.
Het enige waar ik tot nu toe zelf tegenaan loop, is dat alle gegevens uit dbase IV nog ingevoegd moeten worden. Maar ja... komt tijd, komt raad. Maar als er iemand is die ideeën/adviezen heeft: altijd welkom!

groetjes!
 
Waarom start je geen topic? Je mag toch uitleg vragen...:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan