Ledenadministratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

willieboy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Kent iemand een ledenadministratie voor een koepelvereniging (OMNI-vereniging)?

Want ik heb zelf geprobeerd om een ledenadministratie in Excel en Access te maken, maar ik kom er steeds niet uit wat het moet doen. Ik ben daar niet zo sterk in.

De ledenadministratie moet mogelijk zijn om de leden in te voeren die meerdere sporten beoefenen. Zoals een lid dat zaalvoetbal en volleybal doet bij dezelfde vereniging.

Na meermaals te zoeken op internet naar een voorbeeld, kom ik telkens tegen de gewone ledenadministratie voor een enkele vereniging met 1 sport. Ik moet juist 1 ledenadministratie met meerdere sporten hebben.

misschien begrijp ik jouw verkeerd hoor maar je kan toch gewoon in excel alle namen onderelkaar typen daarachter de gegevens van adres tel. enz. en dan als laatste kolomen een stuk of wat veel voorkomende sporten. dus 1 sport per kolom en dat je die cellen achter de persoon die dat beoefend markeer ofzo. en voor minder voorkomende sporten kies je dan een extra kolom met anders.

misschien is dat niet wat je bedoel

Daar lijkt het wel een beetje op wat je zegt, dat heb ik ook geprobeerd.

Maar dan krijg je te maken met lidcategorieen. Bijvoorbeeld actief lid of ondersteunend lid. Dus een lid kan actief lid zijn voor zaalvoetbal en ondersteunend lid bij volleybal. Elk sportsoort heeft eigen contributiehoogte per lidcategorieen. Deze zijn ook niet allemaal hetzelfde.

Dit moet ook allemaal worden verwerkt. Enig idee hoe ik zoiets moet doen?

misschien zo iets.

ffvoorbeeldus2.png

je kan veel doen met kleuren en kleurlettertypen ook zit er natuurlijk een automatische rekenfunctie in.

ik denk dat het goed mogelijk is met excel.
maar ik ga eten laterz.

Bedankt voor je screenshot.

Zoiets had ik ook in gedachten, maar ieder jaar verandert natuurlijk de contributiehoogte. Ik kan toch niet elke keer aanpassen als er bijvoobeeld 100 of 150 leden hebben met ca 200 lidmaatschappen (per lid soms meer dan 2 lidmaatschappen).

maar de prijzen staan wel per onderdeel vast? dus niet persoon 1 betaalt 5 euro voor voetbal en persoon 2 betaalt 6 euro?

is dat niet het geval dus gewoon heel kolom voetbal is het zelfde. dan kan je die gewoon in 1 keer vervangen en in de kolom totaal wijzigt hij het dan automatisch. maar al verschilt het per persoon tja dan moet je toch echt per persoon gaan veranderen. wel kan je dan met de functie vervangen (ctrl+f) eerst zoeken naar alle 4 euro's en dan allemaal vervangen voor bijv. 5 euro. maar het blijft aardig wat werk lijkt mij.

toch acces

willyboy,

ik zou toch naar acces gaan. je maakt 1 tabel met alle leden en dan een tabel van elke sport. je geeft de leden een uniek nummer en zet ze op die manier in de tabellen van de sporten met de vermelding van hun "status".

steven

Killer555:
Ja, de prijzen zijn per onderdeel vast. Elk sport-onderdeel heeft zijn eigen contributietabel. Daarbij komt nog de basiscontributie bij.

Arafy:
Dat klinkt wel goed wat je zegt over access, maar hoe maak ik de koppelingen dan tussen die twee tabellen (leden en sporten). Elk sport heeft wel zijn eigen contributietabel met 5 categorieen met elk eigen contributiehoogte.

Sorry voor mijn vragen, maar ik ben een leek wat betreft excel en access.

je geeft iedere persoon een unieke code en deze code zet je in de tabel van de sporten. via relaties (een knop bovenaan) kan je dan een relatie leggen tussen beide tabellen.

steven

ja acces is hier wel een goed programma voor. acces is een soort van grote kaartenbak. alleen eerlijk gezegd heb ik er nog nooit mee gewerkt. maar wat betreft een unieke code geven lijkt mij erg veel werk. want naast de naam en gegevens in voeren ga je dan ook nog eens een keer nummers toewijzen.
maar tja als je het eenmaal heb ingevoerd is het wel handig.
ik weet ook niet hoe je het kan doen met op alfabet zetten, toe voegen en verwijderen van persoenen en een totaal overzicht weer laten geven.

maar sucses

maar wat betreft een unieke code geven lijkt mij erg veel werk. want naast de naam en gegevens in voeren ga je dan ook nog eens een keer nummers toewijzen.
maar tja als je het eenmaal heb ingevoerd is het wel handig.
in excel is het gemakkelijk om een nummer toe te voegen: voeg een kolom bij en typ OMNI0001 in A1 en OMNI0002 in A2, selecteer beide en via het vierkantje sleep je naar beneden.
ja kan ook voor iedere sport een apart tabblad maken in excel. je zet hier ook de unice code en met vertikaal zoeken kan je vlug alle gegevens uit het tabblad met de adressen halen.

steven

ja dat kan ook. maar bij acses gaat het volgens mij niet zo makkelijk om een unieke code toe te kennen. maar ik denk dat de TS nu zat ideeen heeft tijd voor een conclusie denk ik:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan