• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ledenlijst importeren in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

blacksheep

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Ik gebruik MS Office 2007. Ik heb een ledenlijst in Excel opgenomen die ik wil importeren in mijn contactpersonen van Outlook. Ik krijg dan de navolgende foutmelding: Er is een fout opgetreden in het Microsoft Office Excel 97-2003 programma Het heeft geen benoemde bereiken. Gebruik excel 97-2003 voor het benoemen van het gegevens bereik dat u wilt importeren". Kan iemand me uitleggen hoe dit moet? Ik ben niet zo ingevoerd in Excel.

Ik gebruik MS Office 2007. Ik heb een ledenlijst in Excel opgenomen die ik wil importeren in mijn contactpersonen van Outlook. Ik krijg dan de navolgende foutmelding: Er is een fout opgetreden in het Microsoft Office Excel 97-2003 programma Het heeft geen benoemde bereiken. Gebruik excel 97-2003 voor het benoemen van het gegevens bereik dat u wilt importeren". Kan iemand me uitleggen hoe dit moet? Ik ben niet zo ingevoerd in Excel.

Heb je naar deze topic over het importeren van contactpersonen van Excel naar Outlook al gekeken?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Romancio, dank voor je verwijzing. Het klinkt stom, maar ik weet niet wat ik met die gegevens moet doen. Waar moet ik deze informatie inbrengen? Behandel me maar alsof ik BLO heb. :o

Romancio, dank voor je verwijzing. Het klinkt stom, maar ik weet niet wat ik met die gegevens moet doen. Waar moet ik deze informatie inbrengen? Behandel me maar alsof ik BLO heb. :o

- Open Excel.
- Ga naar EXTRA - MACRO - VISUAL BASIC EDITOR (ALT-F11)
- Ga naar INVOEGEN - MODULE
- Plak onderstaande code in:

Code:
Sub Outlook()
Dim iRij As Integer
Const olContactItem = 2

Set objOutlook = CreateObject("Outlook.Application")
Set objExcel = CreateObject("Excel.Application")
Set objWorkbook = objExcel.Workbooks.Open("[B]G:\contactpersonen.xls[/B]")

iRij = 1

Do Until objExcel.Cells(iRij, "A").Value = ""

Set objContact = objOutlook.CreateItem(olContactItem)
    objContact.FullName = objExcel.Cells(iRij, "A").Value
    objContact.CompanyName = objExcel.Cells(iRij, "B").Value
    objContact.Email1Address = objExcel.Cells(iRij, "C").Value
    objContact.Save

iRij = iRij + 1
Loop

objExcel.Quit

End Sub
- Pas het vetgedrukte gedeelte aan naar het volledige pad & bestandsnaam van je ledenlijst bestand.
- Ga naar UITVOEREN - DOORGAAN (F5).

De macro gaat nu aan de slag.

De macro begint bij rij 1 (!) contactpersonen aanmaken waarbij:
- A-kolom = naam contactpersoon
- B-Kolom = bedrijfsnaam
- C-kolom = emailadres.

Ik weet niet wat een BLO is dus wellicht ben ik er zelf eentje.:p:D

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Ik ga het onmiddellijk proberen. Dank voor je uitleg en BLO :D dat betekent.

Buitengewoon Lager Onderwijs :D Maar aangezien jij me uitstekend helpt, is dit op jou niet van toepassing :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan