• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ledenlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ceessy

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2010
Hallo.

Ik ben net nieuw.
Ik gebruik excel 2003.

We hebben een club die activiteiten verzorgt.
In de regel 1x per maand een activiteit verzorgt.
Ik wil een ledenlijst in excel maken,
ben wel wat gewend te maken in excel, maar dit is nieuw voor mij.
Wil een overzicht:
Leden met naam en adressen e.d.
Wie er wel of niet is geweest per activiteit.
Betalingen per lid per activiteit.
En meedoen of niet meedoen aan aparte activiteiten op een bepaalde datum.
Dit wil ik in een laptop ter plaatse van de activiteit kunnen verwerken.

Moet of kan dit in 1 sheet, of is het beter makkelijker met verschillende sheets?
Is er iemand met een voorbeeld?
Welke ik kan gebruiken misschien?

Ceesy,

Zoek hier eens op het forum er staat genoeg hierover.

Kan je mij de link geven?

Ben hier net nieuw, weet nog niet precies hoe het werkt.

Alvast bedankt.

Klik bovenaan het scherm in de blauwe balk op "Zoeken" en geef in wat je wilt zoeken.

En zie daar, uitzoeken maar in de grote hoop van berichten.

Ceessy , ik heb een half uurtje gespeeld met een bestandje van " Kees Oosterveld "
Maak een database met alle leden , maak een tabblad met de activiteiten , maak een tabblad waar de leden en activiteiten tezamen staan .
En wat nog beter is ;) zet je eigen idee in een bestandje > upload dit , duid aan wat er fout loopt of wat je niet onder de knie hebt en er zijn helpers die dit voor U gaan bijwerken - aanpassen - verbeteren waar het moet .
bekijk in welke richting ik je wil sturen ;)

Bijlagen

Trucker

Wat goed, mooi.

Ik ben ondertussen ook bezig geweest.
Zal proberen een kopie ervan toe te voegen
Het gaat mij erom bepaalde cellen te koppelen, zodat als ik een nieuwe naam wil toevoegen, deze ook weer op alphabet er tussen past.
En dat dan de gegevens op de andere sheets mee verhuizen, dus ook de bijhorende invule data.
Enfin zie maar, morgen lees ik de reactie wel.
Alvast hartelijk dank voor je hulp.

Bijlagen

Ceessy , je bent druk bezig geweest , een kleine hint maak de diverse tabbladen identiek qua opmaak , dan kan er een somproduct over de diverse tabbalen toegepast worden .
Ik duik nu in mijn bedje straks om 5u45 richting Luxenburg ( toet tuut ) .
om je een idee te geven hoe een somproduct over diverse tabbladen werkt ( zie vb'dje )

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Trucker10

Ik had dit bestand in wat maanden opgebouwd.
Maar het word steeds meer, en dat geeft nu problemen, om het overzicht te houden.
Zal kijken of ik vandaag de tabs wat kan gelijk aan elkaar kan maken.
Toet tuut ze, ik ben ook planner op een vliegveld, bij de vliegtuigjes.
Daar hebben we allerlei plan systemen, waar ik thuis niets mee kan.

Groet,
Cees

Ceessy , ik heb in de database waar de namen , adressen etc. inkomen een paar knopjes gezet > sorteer mogelijkheden van A>Z of van Z>A zowel op voor- als achternaam . Ik heb ook daar het betaal ( lidgeld indien van toepassing ) overzicht gezet die je heel vlug kan zien , ik heb een hide columns macro toegevoegd , ook de Unhide .
In je tabblad " Bingo Betaling " heb ik dropdown cellen gezet , die via validatie de leden ophalen , Ctrl F3 , ook eens klikken bij gegevensvalidatie in de balk .
Je zou moeten komen tot 1 universeel formulier ( sjabloon ) die zich leent voor de diverse activiteiten .
Bekijk het al eens wat ik heb toegevoegd en stel maar vragen , ik hoop dat andere forumleden / bewonderaars ook ideeën hebben en deze posten .
heb het bestandje wat ontdaan van sheets voor het overzichtelijk te houden indien je de sheet " Bingo ........... ) als sjabloon behoud , kunnen we der een paar bijvoegen voor de calculatie van de betaald sommen .
P.S. met welke versie van excel werk je ? soms werkt iets wel in 2007 , maar niet in 2003 .

Bijlagen

Trucker10, Het ziet er goed uit. Ben hier al heel blij mee.
Maar... nu heb ik nog wat andere vragen.
Allereerst heb ik wat dingen aangepast.
Jaren zijn maanden geworden.
Heb bv van de namen het middelste vak aangepast voor bv; van der
Maar nu gaat het in de Bingo niet goed meer,
heb geprobeerd dat aan te passen maar lukt niet.
Is er van deze Bingo sheet ook een kopie te maken bv voor bowlen?
Heb tevens een berekening er in gemaakt voor in en uitgave.
Maar weet niet waar ik dat moet plaatsen. Aparte sheet misschien, of ook met zo'n pijl?
Ook is er een vraag hoe te handelen met nieuwkomers die mogen bv 2 avonden proberen.
Heb dat met kleuren gedaan.
Ook is er meestal een opave van de leden of ze wel of niet komen.
Ik werk in WIndows 7 met excel 2003.

Bijlagen

Heb bv van de namen het middelste vak aangepast voor bv; van der
Maar nu gaat het in de Bingo niet goed meer,
heb geprobeerd dat aan te passen maar lukt niet.

Ik werk in WIndows 7 met excel 2003.

Dit kan je wijzigen door Ctrl F3 in te drukken en daar de formule =VERSCHu.......... aan te passen , maar als je de volledige naam wil zal je eerst de kolom A / B en C moeten samenvoegen in een hulpkolom ( ? en verbergen =A3& " " &B3& " " &C3 , deze formule op rij 3 en doortrekken met de vulgreep ) , de rest bekijk ik later ;) bedtijd tegen 6 uur direction Liège / Verviers

Ik heb op tabblad " ledenbestand " een kolom ( D) bijgemaakt waar de volledige naam komt te staan met deze formule
Code:
=ALS(B3<>0;A3&" "&B3& ""&C3;A3&" "&C3)

=IF(B3<>0;A3&" "&B3& ""&C3;A3&" "&C3)
staat er geen tussenvoegsel in kolom B dan voeg je enkel de cellen van kolom A en C samen , staat er wel een tussenvoegsel dan voeg je A - B en C samen . De D kolom gebruik ik voor de datavalidatie van de naam voor de dropdown op de sjabloon , op de sjabloon pagina staat een cmdbutton ( deze kopieert niet mee ) telkens je daar op drukt maak je een leeg tabblad bij > ik heb een clearfunctie toegevoegd voor het geval je toch op je sjabloon verwijzingen aanbrengt of per ongeluk deze gebruikt als .
Ik laat het aan U over om een universeel sjabloon te creëren die voor 95% kan dienen voor de activiteiten . Eens je daar met klaar bent kunnen we gaan rekenen via somproduct , dbsom en wat van toepassing kan zijn .
De pijltjes die de macro's aansturen heb ik daar gezet om aan te tonen in welke richting de bewerking van de macro gaat > deze kunnen vervangen worden door andere tekens of knoppen of togglebutton met kleurwissel commandbutton met verandering van tekst enz.

Bijlagen

Hallo Trucker10

Door de feestdag 30/4 en weekend verjaardag even geen tijd gehad.

Ik heb het excel sheet hier en daar wat aangepast.
Blijf met nog wat vragen zitten.
Op de ledenbestand sheet heb ik een colum gemaakt met "komt a.s. activiteit JA - NEE"
Hierin kan je aangeven of de gene gaat komen of niet.
Dan met de avond zelf kan je controleren / nakijken of het volgens de opgave is verlopen.
Met een volgende activiteit kan je dan de volgende maand erin zetten en onieuw beginnen, is dit te automatiseren?
Is handig maar hoeft niet hoor.
Een belangrijkere vraag is voor de "bingo" sheet.
Hierop staan ook de achterstand betalingen, is het mogelijk om de achtstand lijst (oranje kleur) te automatiseren?
Heb er een paar sheets Video / DVD en Film telling aan toegevoegt voor een filmstemming. BV de film van Cees krijgt 3 punten, en van bv Jan 5, deze wint dan, die gaan we kijken.
In de sheet Video / DVD is de geel colum invullijst van films, de overige zijn om uit te knippen voor invullen van de leden voor de film punten. De punten worden vervolgens in de sheet Filmtelling gezet.
Is hierin namen te voegen vanaf de ledenbestand, ook als deze zich uitbreid?

Groet,
Ceessy

Bijlagen

Ceessy , ik heb op volgende tabbladen wat bijgewerkt naar analogie van je vraag .
Tabblad " video / dvd en ook op het tabblad " Bingo " daar een AANTAL.ALS formule gezet die de 0 waarde telt en dit * inleg bedrag , bekijk ook hoe ik de cel inlegbedrag heb aangepast , je kan de waarde aanpassen enkel numeriek .
en dan iets wat ik niet direct snap , graag wat meer uitleg hoe je het wil / ziet
Met een volgende activiteit kan je dan de volgende maand erin zetten en onieuw beginnen, is dit te automatiseren?
Ik heb het samenvoegen van de namen kolommen A tot c met een macro gedaan die ik vorige week van Leo heb afgekeken :d

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Trucker10

Het word steeds mooier, kan mijn geluk niet op.
Hartstikke mooi die Bingo en film tab, en alle uitleg erbij, zal ze zorgvuldig bewaren!
Wat ik bedoel met:
"Met een volgende activiteit kan je dan de volgende maand erin zetten en onieuw beginnen, is dit te automatiseren?"

Is wel een moeilijke vraag hoor. Eerst even een uitleg.
Op de tab ledenbestand-Entreegeld, is er in kolom AL in cel nr 3 een datum (8 Mei) van de volgende activiteit.
Hieronder kunnen we alvast degene zetten dmv bv een 1 aangeven die gaan komen.
Men geeft meestal per mail of telefoon aan dat men komt.
Dan hebben we een voor overzicht of er veel mensen komen of rustig word.

Maar nu komt de vraag;

Als op de dag / avond 8 Mei zelf (De Deelname & Entree geld Sluiten knop staat open), word er per persoon aangegeven dat hij/zij er is en heeft betaald in kolom Mei.
Dan zou er in de kolom AL de vooraanmelding van dat persoon moeten verdwijnen.
Zijn alle vooraanmeldingen verdwenen uit kolom AL, dan komt automatisch de volgende activiteit van Juni er te staan (cel nr 3).
En dit zou dan moeten werken voor elke maand in dat jaar.
Als het een erg moeilijke vraag is hoeft het niet hoor, kan misschien ook simpeler of anders worden gemaakt?

Alvast weer bedankt.
Ga nu weer naar mijn bedje, de aswolk naar ierland en engeland en schotland geven weer aardige invloed op onze vliegtuig planningen..

Groet,
Ceessy

Ceessy , ik heb de vraag gelezen en persoonlijk zie ik niet direct het goede antwoord , maar ik heb al heel veel zien oplossen in excel " zeg nooit , nooit want soms is er wel een oplossing "
Het probleem dat zich stelt is dat je telkens een kolom opschuift naar rechts ( per maand 1tje bij ) er zou al een vergelijk / zoek / index functie moeten gestart worden , als er in de ene kolom iets staat kan je de andere de opdracht geven leeg te zijn dat is nu niet het probleem . Ik moet passen en zelf verder zoeken hoe het eventueel kan , ik hoop dat andere geroutineerde excellers een oplossing zien .

Hoi Trucker10

Ben benieuwd of er nog iemand met een oplossing komt....

Inderdaad, ik geloof nu helemaal weer in excel.
Ik wist niet dat er zoveel mogelijk was.

Maar zoals ik al melde, het is niet noodzakelijk, ook met de hand is dit makkelijk te doen.
Is er iemand die met een oplossing komt, is het mooi natuurlijk, en erg intressant hoe dat dan is gedaan.:cool:

Ben nu weer helemaal omgeturnd naar Excel, was met Acces begonnen, maar dat gaat mij iets te ver.
Ben nu van plan mijn familie bestand weer in Excel te gaan terug zetten.

Trucker10 nogmaals hartelijk dank voor je inzet.:thumb:

Groet,
Ceessy:)

Ik raak in access ook geen stap verder dan wat elementaire opmaak , eens dat ik met de query's moet beginnen :evil: doe ik er dagen over voor het werkt . Ik heb zonet de laatste facturen voor het baasje gemaakt , kan nu terug volop met de topic bezig zijn . Het verbaasd me dat er geen reactie komt , of is het toch net iets te .............

Trucker10

Heb al veel profijt gehad van je excel aanmaak.
Zo ben ik nu bezig met een familie overzicht aan het maken.
Heb gewoon een kopie gemaakt, en heb het lopen verbouwen, diverse tabs verwijderd en 1 tab toegevoegd.
Het gaat hartstikke leuk.
Alleen heb ik een vraagje.
Heb er 1 tab erbij gemaakt, deze moet hetzelfde funcioneren als de andere vorige tab.
Het gaat om de tab Familie adres - kaart waar de pijlen " A-Z | Z-A" en de grote pijlen " adres bestand openen" in staan.
Echter, de pijlen met " A-Z | Z-A" werken goed, per elke tab.
Maar die grote " adres bestand openen" en "sluiten" lijken aan elkaar gekoppeld te blijven zitten.
Als ik in de nieuwe tab de pijl, via rechtermuisklik open en naar bewerk ga:

Sub Colunms_going()

With Sheets("Familie adres - kaart")
.EnableOutlining = True
.Columns("E:X").Hidden = True
End With

Dan wat tussen haakjes staat verander naar de nieuwe tab "Adreslijst" dan gaat deze ook mee voor de andere tab.

Hoop dat je het een snapt.

Oja, en in de tab familie adres - kaart, krijg ik de colum B niet meer open...

Heb het bestand erbij gezet.

Bijlagen

Hallo,

Je hebt de knop (Adres bestand Sluiten) van tabblad ("adres") gekoppeld aan de code van tabblad ("Familie adres - kaart")
Je zult een nieuwe code moeten maken en daar de knop (Adres bestand Sluiten) van tabblad("adres") aan moeten koppelen.
Dit geld ook voor de knop (Adres Bestand Openen) op het zelfde tabblad.

Met vr gr
Jack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan