WillemEnoch
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 mrt 2010
- Berichten
- 6
Dag allemaal,
Ik kom hier voor het eerst en ik zie dat er veel expertise is op het gebied van Access. De aangewezen plek om mijn vraag te stellen.
Voor een sportclub wil ik een gemakkelijke manier vinden om mijn ledenadministratie bij te houden: Lees het invoeren en wijzigen van lid gegevens, het vaardigen van facturen en het maken van andere, gerelateerde brieven.
Ik heb inmiddels een tabel en een query met alle ledengegevens die ik wil.
Inmiddels kan ik, via een hoofdscherm (keuze blad) ook een nieuw record maken en zorgen dat alle gewenste gegevens gevuld worden.
Nu wil ik lid gegevens bewerken: Wat ik graag wil is dat als ik in een zoekfunctie de naam van het lid opgeef, de juiste record voorkomt. Dan hoef ik dus niet handmatig te gaan naar het record met de kans dat ik de verkeerde wijzig of verwijder.
Nu wil ik natuurlijk meer en meer, maar eerst maar dit.
Volgende projecten:
Dat bij het invullen van een naam, de juiste factuur opkomt (Moet met een rapport, maar heb nog niet goed genoeg gekeken ernaar)
Dat bij het invullen van een naam, de juiste brieven de juiste info krijgt.
Ik denk dat ik wel vragen zal blijven stellen, want ook ik ben nieuw met access. Maar er zullen net van die handigheidjes (of lastigheidjes) zijn die me verder kunnen helpen.
Alvast hartelijk dank
Willem
Ik kom hier voor het eerst en ik zie dat er veel expertise is op het gebied van Access. De aangewezen plek om mijn vraag te stellen.
Voor een sportclub wil ik een gemakkelijke manier vinden om mijn ledenadministratie bij te houden: Lees het invoeren en wijzigen van lid gegevens, het vaardigen van facturen en het maken van andere, gerelateerde brieven.
Ik heb inmiddels een tabel en een query met alle ledengegevens die ik wil.
Inmiddels kan ik, via een hoofdscherm (keuze blad) ook een nieuw record maken en zorgen dat alle gewenste gegevens gevuld worden.
Nu wil ik lid gegevens bewerken: Wat ik graag wil is dat als ik in een zoekfunctie de naam van het lid opgeef, de juiste record voorkomt. Dan hoef ik dus niet handmatig te gaan naar het record met de kans dat ik de verkeerde wijzig of verwijder.
Nu wil ik natuurlijk meer en meer, maar eerst maar dit.
Volgende projecten:
Dat bij het invullen van een naam, de juiste factuur opkomt (Moet met een rapport, maar heb nog niet goed genoeg gekeken ernaar)
Dat bij het invullen van een naam, de juiste brieven de juiste info krijgt.
Ik denk dat ik wel vragen zal blijven stellen, want ook ik ben nieuw met access. Maar er zullen net van die handigheidjes (of lastigheidjes) zijn die me verder kunnen helpen.
Alvast hartelijk dank
Willem
Laatst bewerkt: