ledenprogramma in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

WillemEnoch

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Berichten
6
Dag allemaal,

Ik kom hier voor het eerst en ik zie dat er veel expertise is op het gebied van Access. De aangewezen plek om mijn vraag te stellen.

Voor een sportclub wil ik een gemakkelijke manier vinden om mijn ledenadministratie bij te houden: Lees het invoeren en wijzigen van lid gegevens, het vaardigen van facturen en het maken van andere, gerelateerde brieven.

Ik heb inmiddels een tabel en een query met alle ledengegevens die ik wil.
Inmiddels kan ik, via een hoofdscherm (keuze blad) ook een nieuw record maken en zorgen dat alle gewenste gegevens gevuld worden.
Nu wil ik lid gegevens bewerken: Wat ik graag wil is dat als ik in een zoekfunctie de naam van het lid opgeef, de juiste record voorkomt. Dan hoef ik dus niet handmatig te gaan naar het record met de kans dat ik de verkeerde wijzig of verwijder.

Nu wil ik natuurlijk meer en meer, maar eerst maar dit.

Volgende projecten:
Dat bij het invullen van een naam, de juiste factuur opkomt (Moet met een rapport, maar heb nog niet goed genoeg gekeken ernaar)
Dat bij het invullen van een naam, de juiste brieven de juiste info krijgt.

Ik denk dat ik wel vragen zal blijven stellen, want ook ik ben nieuw met access. Maar er zullen net van die handigheidjes (of lastigheidjes) zijn die me verder kunnen helpen.

Alvast hartelijk dank

Willem
 
Laatst bewerkt:
Voorbeeld van de zoekfunctie.

Maak een formulier aan. Vervolgens maak je een keuzelijst aan op je formulier. Een wizard wordt geopend. Volg de instructie's op. Er wordt een optie aangeboden of je naar een specifiek record wilt gaan. Selecteer deze optie en je krijgt het resultaat zoals in de bijlage. Open het formulier. Selecteer een record in de keuzelijst. Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Keuzelijst.zip
    24,5 KB · Weergaven: 87
Hoi Charles,

dank je wel voor je bericht. Het is zeker wel bruikbaar. Ik wil het alleen toepassen in mijn project, maar krijg het niet voor elkaar. Kan wel een keuzemenu maken, maar krijg de optie niet die jij omschrijft. Nog een tip?

Ik zie het al, ik moet de query geselecteerd hebben en dan een formulier maken. Dan worden de gegevens onmiddelijk gebruikt. Thanks, hier kan ik echt een hoop mee. Tot zover lukt dit dus. Nu hopen dat de rest ook gaat lukken.
 
Laatst bewerkt:
2007, dus het ziet er wel iets anders uit. In grote lijnen is het gelukt, alleen nu ervoor zorgen dat ik bv ook nieuw kan toevoegen en kan verwijderen. Maar ik denk dat ik nieuw apart inbouw en deze functie geldt voor bijwerken oid.
 
alleen nu ervoor zorgen dat ik bv ook nieuw kan toevoegen en kan verwijderen

Dat is een kwestie van knoppen toevoegen aan je formulier. Daarbij zou dan ook een wizard moeten starten. Bij mij gebeurd dat wel. In de ribbon op tab "Design" staat een knop met een toverstafje met de tekst (Engelse versie) Use Control Wizards. Die optie moet aan staan.
 
oh ja, dat heb ik eerder voor elkaar gekregen.nu aan de gang met rapporten, maar dat zo'n beetje op dezelfde manier gaan gok ik zo. Kan ik uit excel een factuur importeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan