Ledje van Plextor

Status
Niet open voor verdere reacties.

guesswho

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik heb een raar probleem, sinds kort blijft het ledje van mijn Plextor knipperen tijdens het opstarten van de PC.
Het opstarten duurt ook erg lang maar als ik de Plextor open dan start de PC wel door maar dan kan ik de drive niet meer sluiten.
Ik heb toen de instellingen in de bios eens bekeken en de bios de branders een laten zoeken, deze worden netjes herkend.
Na de herstart leek het probleem opgelost ook na verschillende herstarts totdat ik de PC de dag erna aanslingerde en het probleem er weer was.
Vervolgens eens gaan kijken wat ik onlangs allemaal geinstalleerd heb en dat was een heleboel ivm het formateren en opnieuw installeren.
Van alles geprobeerd uit te schakelen via msconfig en na het uit schakelen van Nerocheck was het probleem opgelost, tenminste tot vanochtend.
Bij het opstarten was het probleem er weer, het lijkt wel of Windows blijft zoeken op de Plextor,de muispijl veranderd dan ook steeds in een cd-schijfje.
ALs ik dan een cdrom in de drive wil doen dan reageerd de drive helemaal niet meer, dwz het is net hij mechanisch blokkeerd.
Ik geef niet vlug op, maar nu ben ik wel ten einde raad.

Iemand enig idee?

BVD

Guess Who

de-installeer de software van Plextor en Nero en verwijder vervolgens de brander uit apparaatbeheer. Start Windows opnieuw op en laat Windows de brander detecteren. Installeer nog even niet de brandsoftware en de Plextor utilitys, maar start een paar keer op.
Alles oke ? Herinstalleer dan de Plextor en Nerosoftware.

Met een beetje geluk is je probleem nu opgelost.

Tot nog toe lijkt het probleem opgelost nadat ik bij systeembeheer de driveletters heb omgezet.
Na meerdere herstarts gaat het nog steeds goed.

Ik heb weer eens te vroeg gejuicht want gisteren ochtend was het problem er weer.
Heb al geprobeerd om de jumpersettings van de branders om te zetten, hem op de andere aansluiting van de ide kabel , andere voedingskabel maar niks hielp.
En opeens was het probleem weg en werkte hij weer normaal........tot vanochtend.
Heb vervolgens een voor een alle kopieerprogramma's verwijderd en na iedere deinstallatie de computer laten herstarten.Daarna alle onlangs geinstalleerde programma's verwijderd.
Pas toen ik driveimage verwijderd heb was het probleem weer eens weg, maar voor hoelang....?
Ben nu eens benieuwd als ik de computer na een paar uur wer opstart.

Om gek van te worden, gisteren plextools eens geinstalleerd ( dit programma gebruik ik anders nooit ) en de brander werktre normaal na de herstart.Maar je raad het al, vanochtend knipperde let ledje weer.

Brander was blijkbaar defect, reds een nieuwe plextor gehaald en deze werkt prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan