• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Leeftijd berekenen (ik weet dat deze vraag al eerder is gepost)

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Vrienden,

Ik heb een berekening in een sheet staan voor het bepalen van de leeftijd. Deze berekening is als volgt:
Code:
=AFRONDEN.NAAR.BENEDEN((((JAAR(B11)-JAAR(B10))*12+MAAND(B11)-MAAND(B10))/12);0)
Deze werkte tot voor kort prima, dacht ik....maar wat schetste mijn verbazing....Wanneer ik het verschil uitrekende tussen 27/01/1977 en 1/1/2007 kwam de berekening uit om 30....Oplettende lezers zullen concluderen dat dit eigenlijk 29 moet zijn....Hoe kan ik dit oplossen. overigens heb ik niet de mogelijkheid om de toolpack te installeren (mijn werk is niet zo behulpzaam daarin)

Groet,
Allard :rolleyes:

DATUMVERSCHIL is geen deel van Analysis Toolpak, dus zou moeten werken, ook al is dat niet geactiveerd.

PS: het tweede deel uit je titel laat je beter weg, dient eigenlijk tot niets.

DATUMVERSCHIL is geen deel van Analysis Toolpak, dus zou moeten werken, ook al is dat niet geactiveerd.

PS: het tweede deel uit je titel laat je beter weg, dient eigenlijk tot niets.

Wigi bedankt voor je reactie. Ik ga er meteen mee aan de slag. Het tweede deel van mijn titel was om te voorkomen dat mensen mijn verzoek voorbij zouden laten....Misschien moet ik wat meer vertrouwen hebben. Mijn nederige excuses :o

Ik heb datumverschil geprobeerd...Echter weet ik niet welke variabelen ik kan gebruiken. Ik heb even gekeken op het forum en daar staat een verwijzing van een cel ten opzichte van vandaag. Dat is voor mij niet van toepassing. Ik wil gewoon het verschil tussen 2 data weten. Kun jij of iemand anders een voorzetje geven. met"
=Datumverschil(A1;A2) doet de formule helaas niets. Wat doe ik verkeerd ?

Laatst bewerkt:
Er is ook nog zoiets als Internet... of dit forum... om dingen op te zoeken. Het geeft je echt wel meer voldoening en vertrouwen als je het zelf kan vinden / opzoeken.

=Datumverschil(A1;A2;"y")

Er is ook nog zoiets als Internet... of dit forum... om dingen op te zoeken. Het geeft je echt wel meer voldoening en vertrouwen als je het zelf kan vinden / opzoeken.

=Datumverschil(A1;A2;"y")

:thumb: Bedankt Wigi

Ik weet niet of ze in België de uitdrukking "Gemak dient de mens" kennen, maar dat is op mij als luie hond wel van toepassing. Even zo goed heel erg bedankt voor je tijd....En ik zal mij wat meer gaan inspannen in de toekomst !!!! :o

Groet,
Allard

Wij zeggen:

"Lui zweet is gauw gereed..."

"Liever lui dan moe zijn..."

Wij zeggen:

"Lui zweet is gauw gereed..."

"Liever lui dan moe zijn..."

De eerste is mij onbekend, maar hij slaat de spijker recht op zijn kop!! Zo leer je nog eens wat meer dan alleen mooie vba zaken en excel berekeningen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan