• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

leeftijd berekenen op de maand nauwkeurig

Status
Niet open voor verdere reacties.

anstof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
394
Ik zou graag willen dat excel de leeftijd kan berekenen in 'n getal achter de komma. Als ik in A1 de geboortedatum zet en in B1 deze formule =DATUMVERSCHIL(A25;VANDAAG();"Y") dan krijg ik mooi de leeftijd te zien. Dit is prima, maar ik zou graag de leeftijd op de maand nauwkeurig willen zien. Dus iemand is 50 jaar en drie maanden, dan zou ik graag 50,3 willen zien. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg? Ik werk met een i-Mac met microsoft office 365
 
Zo misschien?
Code:
=DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"m")/12
 
Of:
Code:
=(DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"y")&","&DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"ym"))*1
 
=(DATEDIF(A13;TODAY();"y")&","&DATEDIF(A8;TODAY();"ym"))*1


Tikfoutje??
 
De formule die niet klopt is niet mijn fout. ;)
 
Inderdaad HSV, geheel mijn fout. Sorry!! Het was inderdaad een tikfout. Thanks
 
zo vermijd je misverstanden.
 

Bijlagen

  • excel leeftijd berekenen (1).xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 50
Als op vrijdag het resultaat 60 moet zijn, wil je een resultaat op de dag nauwkeurig, niet op de maand nauwkeurig.
 
Dat is zo, maar ik dacht dat deze formule =DATUMVERSCHIL(A16;VANDAAG();"Y") voldoende was om de leeftijd te verhogen op het moment dat het 28 september is. In dit geval zou er dan op vrijdag 28 september 60 moet staan, toch?

Bekijk bijlage excel leeftijd berekenen(2).xlsx

Voor 'op de dag' nauwkeurig weet ik niet hoe deze er uit komt te zien. Is niet perse noodzakelijk maar wel leuk om te weten, ik leer hier altijd weer van! is dat dan deze formule? =(DATUMVERSCHIL(A39;VANDAAG();"y")&","&DATUMVERSCHIL(A39;VANDAAG();"yd"))*1

Bekijk bijlage excel leeftijd berekenen(3).xlsx
 
Garfield007: deze werkt perfect, thanks

robdgr: wat is de betekenis van het laatste nummer 3 =JAAR.DEEL(A3;VANDAAG();3)
 
De uileg over deze functie vind je hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan