leeftijd in maanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schoenzool

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
ik ben bezig voor school en voor mezelf met een database met access,
in de database komen pinken te staan (jongen koeien)
nu wou ik graag de leeftijd in maanden in een tabel weergegeven.

Dit is me al gelukt hiermee:
Leeftijd: DateDiff("m";[Geb datum];Date())+(Format(Date();"mmdd")<Format([Geb datum];"mmdd"))

maar het probleem is dat hij het afrond, en nu was mijn vraag hoe je het voor elkaar bokst om de leeftijd in maanden met een komma erachter te krijgen
dat je bijvoorbeeld krijgt 13,4 maanden of 6,7 maanden..

bij voorbaat dank

Ik zou dan niet met "m" rekenen in de Datediff, maar de geboortedatum van de huidige datum aftrekken en delen door 12. En eventueel met Round([berekening];1) het aantal cijfers achter de komma instellen.

ok als jij het zegt..
maar ik ben er nog niet uitgekomen.
inmiddels 4 uur informatica verder

Wat heb je tot nu toe geprobeerd? En wat waren daarvan de resultaten? (als die er waren natuurlijk...)

lichtelijke doorbraak paar minuten geleden..

heb nu het aantal maanden..
Leeftijd: (Date()-[Geb datum])/30,4375

maar nu heb ik een hele rits cijfers achter de komma,
met de optie Int() hield ik geen cijfers meer over achter de komma en ik wil het graag afronden op 1 decimaal.. :thumb:
moet dit in de query of iets in de weergave?

Laatst bewerkt:
Ik had je ook een beetje de verkeerde kant opgestuurd, door te laten delen door 12. Delen door 30, 30,4 of 31 maakt voor de berekening denk ik niet heel erg uit, want is natuurlijk allemaal fout. Geen enkele maand duurt 30,4375 dagen dus de uitkomst is per definitie al foutief en een benadering. Met Int kijk je alleen naar het hele getal voor de komma, dus dat kun je niet gebruiken als je cijfers acher de komma wilt. met Round([Berekening];2) rond je af op 2 cijfers, Round([Berekening];1) rondt af op 1 cijfer.

het moet redelijk in de buurt komen van de daadwerkelijke leeftijd, maar ik kom hier weer een stuk verder mee

merci:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan