• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Leeftijd per type lid achterhalen van 300.000 records

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hidioso

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Hallo,

Ik heb een bestand met 300.000 records. Hierin staat de leeftijd en wat voor type lid men is. Ik moet van iedere leeftijdscategorie (0-10, 11-20, ..., 91-100) weten hoeveel leden er van ieder type zijn. Ik heb wat met draaitabellen geknoeid maar daarmee kreeg ik het niet voor elkaar.

Please help.

Bijlagen

Hidioso,

Probeer het eens met het volgende :

Code:
=SOMPRODUCT(($A$2:$A$18>=$E2)*($A$2:$A$18<=$F2)*($B$2:$B$18=G$1))

Zie ook de bijlage .

Bijlagen

Gelens,

bedankt voor je reactie. ik kan op een of andere manier je bijlage niet downloaden (mijn browser schakelt naar een blank page...) en alleen met de formule kom ik er nog niet helemaal geloof ik...

Zou je hem kunnen mailen? hidioso@hotmail.com, thanks man!

Gr,
Hidioso

@Hidioso: had het probleem ook (firefox) heb geopend met IE en toen lukte het wel.

Hidioso

Dit probleem heb ik ook regelmatig met bestanden. Sla het bestand eerst op en open het dan. Dit werkt voor mij prima.

Hidioso

Ik heb het bestand ook nog even verstuurd.

Gerard,

Bedankt. Het is me zelf ook uiteindelijk gelukt maar veel omslachtiger dan dit. Thanks!!

Gr,
Hidioso

met een draaitabel en dan leeftijd groeperen van 1 to 100 per 10

Bijlagen

HELD!!

Super bedankt. Draaitabellen zijn echt ideaal de functie van groeperen kende ik nog niet! Super bedankt nogmaals!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan