Leeftijd telefoon en Whatsappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Berichten
2.782
Mijn vrouw en ik delen hetzelfde WLAN en hetzelfde telefoon provider. Verder zit mijn vrouw naast mij op de bank. S'avonds whatsappen wij met onze dochter in Duitsland.

Indien mijn vrouw van haar Samsung S4 iets via WLAN verstuurd, dan is het binnen een paar seconden verstuurd.

Indien ik met mijn Xperia pro van 2011, met Android 4.0.4. iets vai WLAN verstuur, dan duurt het versturen een paar minuten, totdat Whatsapp is bezorgt.

Ligt dat aan mijn oude telefoon?

Een ander redenen kan ik niet bedenken...
 
Nu is het een paar minuten later. En ineens wordt mijn Whatsapp binnen een minuut verstuurd.
 
Doet dit probleem zich ook op mobiel netwerk voor?
De netwerkkaart van de Samsung is wel veel sneller dan van jou Sony, maar aangezien whatsapp berichten maar zeer weinig data bevatten zou dit niet uit moeten maken..
 
Aan een data verbinding ben ik nog niet aan toe gekomen. Wel weet ik intussen, dat bij Whatsapp via WLAN het soms een paar minuten duurt voordat wordt verzonden.
Ik denk eerder aan het volgende: de netwerkkaart van Sony is stukken minder dan die van Samsumg. Misschien dat het net te slecht is om wel een dataverbinding via WLAN op te zetten?

Met een tweede netwerk via een tweede access point erbij gaat het whatsappen stukken sneller. Vandaar mijn vermoeden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan