• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Leeftijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
=DATUMVERSCHIL(D80;VANDAAG();"j")

In cel d80 staat 25-11-1939 hoe bereken ik dan de leeftijd?

De formule die hier staat werkt niet, wat doe ik fout?

Maak van "j" → "y".

25-nov-1939 6-11-2016 76,00

Dank, ziet er al een stuk beter uit, ik ben dus over goed 2 weken 77 jaar.
Kan die 76 ook nog nauwkeuriger zoiets van 76 jaar en 11 maanden?

zo misschien
Code:
=DATUMVERSCHIL(D80;VANDAAG();"y") & " jaar, " & DATUMVERSCHIL(D80;VANDAAG();"ym") & " maand, " & DATUMVERSCHIL(D80;VANDAAG();"md") & " dagen"

Heb iets in een bestandje gezet.

Cobbe, allemachtig prachtig, nu kan ik op de bridgeclub de blits maken.
Bedankt.

Kleine dingen maken het leven aangenaam.:)

Iets kleiner ?

PHP:
=INT(DATEDIF($A$1;TODAY();"M")/12)&" jaar, "&MOD(DATEDIF($A$1;TODAY();"M");12)&" maanden en "&(EDATE(A1;DATEDIF($A$1;TODAY();"M")+1)-TODAY())&" dagen"

Eigenlijk was mijn formule niet veel langer, maar had er in verwerkt voor leeftijden kleiner dan 1 jaar dat er niet 0 jaar kwam te staan.
Code:
=DATUMVERSCHIL($A$1;VANDAAG();"Y")&" jaar,"&DATUMVERSCHIL($A$1;VANDAAG();"YM")&" maand en "&DATUMVERSCHIL($A$1;VANDAAG();"MD")&" dagen"

Iets kleiner ?
Wel kleiner maar niet correct
Als ik vandaag geboren wordt ben ik al meteen 30 dagen oud???
Ben ik op 31 oktober geboren ben ik nu 23 dagen oud??

Ik probeer onterechte meervoudswoorden te voorkomen en daardoor is de formule langer:
Code:
=ALS(A1=0;"";DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"y")&" jaar"&ALS(DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"ym")=0;"";", "&DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"ym")&ALS(DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"ym")=1;" maand";" maanden"))&ALS(DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"md")=0;"";", "&DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"md")&ALS(DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"md")=1;" dag";" dagen")))

Ik ook:

PHP:
=SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(DATEDIF(A1;TODAY();"Y")&" jaar, " & DATEDIF(A1;TODAY();"YM")&" maanden en " &DATEDIF(A1;TODAY();"MD") & " dagen";" 1 maanden";" 1 maand"); ", 0 maanden";"");" 1 dagen";" 1 dag");" en 0 dagen";"")

=ALS(DATUMVERSCHIL(D80;VANDAAG();"Y")=113;0;DATUMVERSCHIL(D80;VANDAAG();"Y"))

deze formule om leeftijd te berekenen heb ik een tijd terug gekregen werkt goed

MVG mr0007

@mr0007

Ben benieuwd hoeveel maanden en dagen daaruit komen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan