• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

leeg bij geen invoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuin047

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
In de formule zit een fout waardoor ik "WAARDE"krijg. Verwijzingen in de formule heb ik voor het gemak op 0 gezet.
Als ik geen bedrag heb ingevoerd moet het resultaat leeg blijven. Ik kom er effe niet uit.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat is geen fout maar de bedoelde werking.
Maak er dit van:
PHP:
=ALS.FOUT(AFRONDEN(ALS(B3<=0;"";ALS((B3/100*1,95)<=0;0;B3/100*1,95));2);"")

Gebruik tevens geen spatie als je een cel leeg wilt laten.
Als er een spatie in een cel staat is die cel niet leeg, er staat een spatie in.

Laatst bewerkt:
Met de ingestelde gegevensvalidatie in kolom B heb je volgens mij hieraan voldoende.
PHP:
=ALS.FOUT(AFRONDEN(B3/100*1,95;2);"")

of
PHP:
=MAX(0;ROUND(B3*1,95%;2))

Laatst bewerkt:
Even het de volledige berekening erin gezet.
formule VenA werkt niet.

Het is dus de bedoeling dat zonder invoer de cel commissie leeg blijft.
Hij berekent de commissie, indien ingegeven met een minimum 'comm. kosten' en indien hoger dan het minimum, de comm keer het percentage afgerond op 2 plaatsen achter de komma.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het is niet zo moeilijk. De sheet is uitgebreider.
Ik moet de commissie van transacties per handeling afronden. De transacties kunnen een minimum transactiebedrag hebben dat ik bovenin kan invullen. Maar als het berekende commisiebedrag boven het minimum komt dan geldt het berekende bedrag. Verder kan ik bovenin de btw percentages aanpassen over het transactiebedrag indien dit wordt berekend.

Met de reactie van edmoor kan ik verder. Iedereen bedankt.

Wat ik liet zien is een simpele wijziging in je eigen functie.
Ik zou toch de andere aangegeven opties ook eens bestuderen.

Kleine aanvulling ALS.FOUT() heb je in geen enkele formule nodig. (los van matrixformules) Wel makkelijk maar onderdrukt elke fout. Iets vermenigvuldigen met een lege cel geeft helemaal geen fout. 0 * factor = 0.

Laatst bewerkt:
Ja, heb ik gedaan. Maar dan zitten niet de functies erin indien er minimale transactiekosten worden gerekend. Ze willen de berekening nog al eens wijzigen bij de verschillende pin en creditkaarten. Net zoals de btw heffing over transactiekosten of commissie. En de btw veranderd ook iedere paar jaar, dus die hoef ik maar een keer aan te passen voor alle berekeningssheets en facturen. En die verandering wordt automatisch weer doorgelinkt naar het sheet van de volgende maand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan