Leeg blauw scherm op Fujitsu Siemens Amilo Li 1718

Status
Niet open voor verdere reacties.

1956rob

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2014
Hallo Iedereen,

Jaren geleden kocht ik een Fujitsu Siemens Amilo Li 1718. Deze draait op Windows Vista - jaja, ik weet het. De problemen om op draadloos op het netwerk te komen, zoals vaak beschreven, heb ik ook gehad. Ik kocht een Fritz dongle en dat is jaren goed gegaan.....totdat het niet meer goed ging. Ineens werd mijn scherm blauw - zonder witte letters. Het heeft heel wat gepuzzel en ergernis gekost om er uiteindelijk achter te komen dat het ligt aan het verbinding maken met het draadloze netwerk. Als ik de dongle niet in de laptop heb doet hij het prima; zo gauw ik de dongle in de laptop steekt stopt hij er mee, met vertoning van een blauw scherm.

Met hulp van iemand heb ik de Atheros die in het apparaat zelf zit werkend gekregen. Zelfs automatisch bij opstarten. Het probleem dat ik heb is nog steeds - bijna - hetzelfde. Eerst liep de 1718 alleen maar helemaal vast; nu doet hij een herstart als het inschakelen van draadloos netwerk ingeschakeld staat. Merkwaardig is wel, dat als ik dan in veilige modus start het netwerk het wel doet; de laptop blijft het doen en ik kan op het internet. Er lijkt dus ergens een - software - conflict te zijn binnen het apparaatje zelf.

Ik heb al een vluchtige blik in de logboeken geworpen, maar de fouten die daar in voorkomen, voor zover ik de logboeken nu - vluchtig - bekeken heb, leiden niet tot een oplossing van het probleem of ik moet er heel veel uren werk in steken. Vandaar dat ik hier terecht gekoemen ben. Misschien is er iemand die het probleem herkent en de oplossing al gevonden heeft.

Als zo iemand er is, dan zou het fijn zijn als hij of zij zijn of haar oplossing met mij zou willen delen.

p.s. Ik heb ook de bios geüpgrade naar V1.9

Laatst bewerkt:
a. Hoe verbind je nu met wifi netwerken? M.b.v. een met de Atheros meegeïnstalleerd hulpprogramma of "op de Windows manier"?
b. Het ingebouwde apparaat zou je ook werkend moeten kunnen krijgen. Echter, er zijn blijkbaar 3 verschillende apparaten mogelijk.

Geef ons (om mee te beginnen) de aanduidingen van beide wifi adapters:
Dubbelklik op de wifi adapter onder Netwerkadapters in Apparaatbeheer en ga naar tabblad Details.
Kies Hardware ID's uit het keuze menu en vertel ons wat er in het vakje er onder verschijnt (de bovenste regel ervan; je zou die tekst ook kunnen kopïeren via erop rechtsklikken, maar een schermafdruk is evt. ook goed).
Doe dit voor beide wifi adapters.

Tijs.

Op dit moment kan ik niet met de Amilo op het internet. Wel heb ik gisteren samen met iemand anders de interne netwerk adapter aan de praat gekregen.

Het is een Atheros AR5007EG

Geef ons (om mee te beginnen) de aanduidingen van beide wifi adapters:
Dubbelklik op de wifi adapter onder Netwerkadapters in Apparaatbeheer en ga naar tabblad Details.
Kies Hardware ID's uit het keuze menu en vertel ons wat er in het vakje er onder verschijnt (de bovenste regel ervan; je zou die tekst ook kunnen kopïeren via erop rechtsklikken, maar een schermafdruk is evt. ook goed).
Doe dit voor beide wifi adapters.

Ik heb maar één wifi adapter. Dat is de genoemde Atheros

Op het tabblad Details Hardware Id's kom ik het volgende tegen:

PCI\VEN_168C&DEV_001C&SUBSYS_3067168C&REV_01
PCI\VEN_168C&DEV_001C&SUBSYS_3067168C
PCI\VEN_168C&DEV_001C&CC_020000
PCI\VEN_168C&DEV_001C&CC_0200

Laatst bewerkt:
Nu begint het onduidelijk te worden:
Waar heb je het over, nu? De Fritz externe wifi adapter of de ingebouwde van de Amilo?
Ik wil liefst van beide apparaten de aanduiding weten maar in ieder geval (minstens) die van Fritz, omdat je blijkbaar daar jaren nuttige dingen mee hebt kunnen doen.

Tijs.

Oh Ok,

Sorry Thijs,

Ik heb de Fritz verwijderd. Ook de software. Daar begon de ellende mee en in een poging om de boel weer aan de praat te krijgen heb ik, met hulp, de atheros aan de praat gekregen. Ik kreeg nog steeds het blauwe scherm en dacht dat er nu misschien een conflict was tussen de atheros software en de fritz software. De laatste heb ik dus verwijdert.

Laatst bewerkt:
Ok, begin met het volgende:
a. Download en sla op: Atheros-vista-7.7.0.498-whql.zip
b. Pak het bestand van a. uit en onthoud waar je het hebt neergezet.
c. Deïnstalleer alle software die van de Fritz en de Atheros hebt. Herstart de pc.
d. Open Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), zoek de Atheros op (mogelijk staat die er met een geel uitroepteken), rechtsklik erop en kies voor Stuurprogramma bijwerken.
Zorg ervoor dat lokaal wordt gezocht en blader naar de Vista_32 submap van waar je bij b. de driver had neergezet.

Ik neem aan dat dan een driver wordt geïnstalleerd. Maak daarna "op de Windows manier" verbinding met het wifi netwerk. Kijk of je probleem wegblijft, dan.

Tijs.

Hallo Tijs,

Heel even had ik goede hoop. De installatie ging goed. Het opstarten van de netwerkkaart ging goed.....maar toen ik probeerde verbinding te maken met het netwerk kreeg ik een blauw scherm. En het lijkt er dus op dat de communicatie tussen de netwerkadapter en de modem niet goed gaat.

Hier moet ik bij zeggen, dat andere leden van mijn gezin geen problemen hebben en ook de diverse telefoons kunnen gewoon gebruik maken van het signaal van de modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan