leeg bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Beste helper,

Ook ik schaar me in de rij van problemen met een leeg bureaublad (zonder picto's en taakbalk). Sinds 30 november
Het betreft windows XP home edition.
Ik kan met ctrl+alt+del wel in taakbeheer komen en via Bestand naar nieuwe taak mnaar scherm "Nieuwe Taak maken". Vervolgens kan ik op de harde schijf. Ik heb via die weg een virusscan met norton uitgevoerd. Geen virussen. De virusdefinities waren up to date.
Ik heb ook een systeemherstel naar een vroegere datum uitgevoerd, maar ook dat gaf geen resultaten.
De computer blijft wel automatisch internetverbinding maken.
Via de windowsknop + L kan ik de sessie beeindigen.
Verder kom ik niet.

Wie kan en wil me helpen?

Met dank en vriendelijke groet,

Sijmen Mol

Beste Mario,

Ik heb op je link naar je adviezen aan de andere gebruiker met dezelfde problemen geklikt en heb de weg gevolgd, die je aangaf.
Ik heb sysu.exe beeindigd. En toen kwam de startbalk al tevoorschijn.
Bij toepassingen kwam ik geen pup.exe tegen; wel pup, maar dat heb ik maar even laten staan. Of moet ik dat ook verwijderen?
Ik kon geen toegang krijgen tot C:\programs\ddm.
Toen ik met Ad-aware 6 het systeem scande kwam ik wel ddm tegen, en deze heb ik in quarantaine geplaatst.
Bij processen kwam ik geen priemgetallen tegen, die ik moest beeindigen.

Veel dank, en tenslotte toch nog deze vraag: weet je misschien ook hoe zoiets nu gebeurt met de computer. Voor mij grote raadsels

Sijmen Mol

Beste Mario,

Ik heb de link aangeklikt, en las het verhaal van falconetti.
Zoals gezegd kom ik in taakbeheer/toepassingen "pup" tegen, maar ik vind geen pup.exe. Ik heb de taak "pup" beeindigd
In processen kwam ik een ander getal (80465334.exe)als 33736819 tegen. Met het beeindigen van de taak "pup" is dit getal ook verdwenen.
In windows\system 32 kom ik sysu.exe en pup.exe niet (meer?) tegen. Kan dat komen door het in quarantaine plaatsen van die ddm files in Ad-aware 6.

Misschien is voor mij nu alles opgelost.

Sijmen Mol

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan