Leeg bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik heb win 98 geinstalleerd en wil eigenlijk een leeg bureaublad.. Kids moeten zo min mogelijk kunnen slopen. Zit nu nog met 3 iconen die ik maar niet weg krijg.. Wie weet hoe ik dat helemaal leeg krijg..
Er staan nu nog: DEZE COMPUTER, NETWERKOMGEVING en PRULLENBAK... kunnen die weg? en zo ja, hoe?

Volgens mij is dat niet mogelijk.
Of moet een ‘wonder dokter’ iets weten.

Groetjes :D
Falco

ik weet dat het wel mogelijk is.. t is me ooit gelukt om DEZE COMPUTER en NETWERKOMGEVIING eraf te halen... maar dat is al zo lang geleden..

Deze zijn heel moeilijk weg te krijgen van het scherm , daar zou hooguit met tweak kunnen proberen, als dat gaat weet ik niet, in tweak kan je bijn alles offlijne zetten..

Laatst bewerkt:
heb toen iets uit het register verwijderd

heb nu tweak.. maar weet nu niet hoe ik het kan verwijderen..

Dat tweak is een hulpmiddel.
Op beide pagina's staat welke registersleutels je moet veranderen en hoe. Dus welke waarde je moet zetten.

Ik gebruik dat tweak hier niet (werk met andere Windows) dus kan ik moeilijk wat zeggen over het tweak progje.

Falco

Je moet tweak aantoetsen, dan krijg je een een scherm met alle icoon's, en op die icoon,s kan je met een v aan en uitschakelen.

met die tweede link lukte het om het bureaublad leeg te maken.. maar het erge is.. ik kan er dan ook meteen niets meer bijmaken.. wil bijvoorbeeld wel een map kunnen maken met daarin snelkoppelingen naar spelletjes... en dat gaat ook meteen niet meer.. dus dat was nog niet de ultieme oplossing..

Dan had je eerst snelkoppelingen moeten maken voor spelletjes en vervolgens deze moeten laten staan.
Jij vroeg ook: hoe krijg ik de 3 icoontjes (snelkoppelingen) weg.
Je kan toch de spelletjes opzoeken en vervolgens met rechts klik: snelkoppeling maken naar bureaublad, toch?

.. nee.. dat doet ie dan niet meer.. heb nu alleen de snelkoppeling voor deze computer nog.. de rest is weg... deze krijg ik niet weg...

Ik rook nog een sigaretje en dan stop ik ermee.
Als je in de eerste linkgoed kijkt (ik vroeg jou: is je engels redelijk?) dan staat duidelijk aangegeven waar je moet zoeken naar de sleutels in de register :
HKEY_LOCAL MACHINES.
Je moet dus in het register ‘klooien’. Let wel op, staat duidelijk = gebruik op eigen risiko!
Wat is dan zo moeilijk? Je klikt op Start\Uitvoeren en dan typ je daar het woord: regedit en vervolgens OK. Nu zit je in de register. Daar moet je dan het sleutel van Deze Computer opzoeken. Dat wil je toch weg?
Lees goed de instructies voordat je iets doet !!

Groetjes :D
Falco

Ik stop er ook mee, ik ga slapen.
Morgen vroeg zijn er weer mensen die je verder kunnen helpen.

Om het pictogram Netwerkomgeving te verwijderen doe je het volgende:

Ga naar Start, Uitvoeren en type Regedit

Ga dan naar

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Rechtsklik in rechter venster
Klik op Nieuw > Tekenreeks.
Vul als waarde "NoNetHood" in en druk op OK.
Rechtsklik op NoNetHood en klik op Wijzigen
Vul bij Waardegegevens 1 in.

(Om het terug te veranderen: NoNetHood verwijderen.)

Zo'n soort methode is er ook wel voor die twee andere pictogrammen (Deze computer en Prullenbak), maar mijn ervaring is dat het niet handig is om die zo te verwijderen. Je hebt ze toch af en toe nodig en om dan weer in het register te gaan rommelen is ook zo'n gedoe.

Doe daarom het volgende:

Klik met de rechtermuisknop op het bureaublad.
Vink bij Actve Desktop "Als webpagina weergeven" aan.

Klik nog een keer rechts op het bureaublad en klik op Eigenschappen.

In het tabblad Effecten zet je nu een vinkje bij "Pictogramman verbergen als het bureaublad wordt weergegeven als webpagina." en weg zijn ze.

Je kunt nu heel makkelijk van een leeg naar een vol bureaublad omschakelen door simpelweg rechts te klikken op het bureaublad en bij Actve Desktop "Als webpagina weergeven" aan of uit te zetten.

(Met deze methode kun je dat pictogram Netwerkomgeving natuurlijk ook gewoon laten staan.)

Guus.

PS En om de kids helemaal af te schrikken, zet je zoiets op je bureaublad (Zie bijlage.);)

Laatst bewerkt:
Daar schrikken de kinderen toch niet van. En het is toch niet de bedoeling dat ze schrikken. Als je goed leest dan wil hij toch snelkoppelingen van spelletjes op het bureaublad.
Eigenlijk wat een gedoe zeg: klooien in het register voor 3 icoontjes. Straks ligt PC in de brabbel ;)

Dat was maar een geintje, Falconetti.

Oplossing voor de snelkoppelingen naar spelletjes:

Gewoon een map maken met daarin snelkoppelingen naar alle spelletjes. (Doet er niet toe waar die map zich bevindt.)

Dan een snelkoppeling naar die map maken en die naar de snelstartbalk naast de startknop slepen.

Als je daar dan op klikt, opent de map met snelkoppelingen naar spelletjes.

Guus.

Laatst bewerkt:
ik ben voor de oplossing gegaan van Guus (Vink bij Actve Desktop "Als webpagina weergeven" aan.).. Daar had ik nog nooit van gehoord.. thanks..

toch niet... kan ik inderdaad ook geen mappen aanmaken voor snelkoppelingen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan