Leeg Bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

san2307

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2005
Hoi,
Mijn vader heeft onlangs het programmaatje TuneUp Utilities gedwonload en is daar wat mee bezig geweest. Op de een of andere manier heeft hij het voor elkaar gekregen dat bij de volgende keer opstarten zijn bureaulblad helemaal leeg was: er staat geen pictogrammen meer, de taakbalk is weg, alleen de wallpaper is zichtbaar. Nu werkt de muis nog wel, maar ook de rechtermuisknop werkt niet meer. Met andere woorden hij kan nergens meer in. Ook met het toestenbord lukt het niet.
Nu denk ik dat dit een heel ***lig probleempje is en dat hij bv in dat programmaatje iets aangevinkt heeft wat dit veroorzaakt heeft..
Maar mijn vraag is nu: hoe kunnen we dit herstellen als we nergers meer bijkunnen? De originele windows 2000 cd heeft hij ook niet.

Je kan ook niet meer systeemherstel doen he? Probeer is op te starten in veilige modus??? Laat even weten of dat lukt

Via uitvoeren

Klik op start,uitvoeren en tik in explorer, en geef een Enter

Je komt dan in verkenner en kun je dat tuneup progje starten, en de zaak weer uitvinken.

Eric.

P.S. sorry zie nu pas dat ook de taakbalk weg is.

Nieuwe poging

Doet Ctrl+Alt+Del het nog wel. probeer dan eens explorer op te starten. (toepassingen, nieuwe taak)

Eric.

z'n toetsenbord werkte niet meer,
zoals Winnie de pooh al zei even in veilige modus opstarten, F8 indrukken tijdens het opstarten

Nou, ik ben er gisteren nog even mee bezig geweest en het rare is dat als ik op crtl-atl-del druk, ik geen één toepassing vindt. Het lijkt wel of alle toepassingen weg zijn of zo. Ik kan geen nieuwe taak toevoegen, want ik heb alleen de opties "taak beeindigen" "afsluiten" en "annuleren".
Ook als je in DOS opstart vindt ie alleen E:. Wanneer ik cd c: intoets, verspringt ie even naar c: en daarna gelijk weer naar e:. het lijkt erop dat er meer aan de hand is dus...
Maar goed, ik was dus even bezig in DOS en startte daarna op en kreeg vervolgens helemaal niets meer, alleen maar zwart beeld!! Hopeloos?? Ik heb geen rare commando's gegeven of zo, lijkt wel of ie er ineens mee ophield. Iemand nog ideeen, of kan ie hem beter bij het schroot neerzetten?
(Ik kom dus nu ook niet meer in BIOs of veilige modus)

Let maar niet op Rimsic.

Hoe je op [F8] kan drukken als je toetsenbord niet werkt zal hij je later nog wel eens uitleggen.

Maar mijn vraag is heb je echt Windows 2000, want wat jij zegt staat bij de variant van taakbeheer bij 98.

2000 kent "taak beïndigen,activeren,nieuwe taak".

En CD C: is de opdracht die het pad in C:\ veranderd.

Als je c: wilt zien tik je C:

Eric.

Nou, dat vond ik dus ook zo raar!! Ik zag in DOS ook de melding " windows 98 wordt gestart". En toen ie het nog deed kregen we altijd het opstartscherm van windows ME!!!

Je bent een leuke hoor.

Je hebt dus ME. Dat is een versie van 98, heet volledig "Windows 98 millenium editie"

Dat is niet 2000 hoor, die is NT based.

Heb je nog de opstartflop van ME. Kijk dan eens op je op C: kunt vinden C:\windows\options\cabs.

Geef een CD met dit pad en tik in setup.
Noteer de code die hij bij registratie laat zien.

Daarna zul je waarschijnlijk opnieuw setup moeten draaien (op de zelfde manier, maar dan moet je kiezen voor andere map, want als je de zelfde kiest onthoud hij ook alle fouten.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan