• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

leeg form

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Ik heb mijn form zo goed als klaar, hij doet wat ik graag wil.

Ik heb hem als sjabloon opgeslagen dus elke keer als ik hem open is hij netjes leeg, maar nu als ik hem ingevuld heb en de gegevens opsla, blijven de gegevensn welke ik het laatst ingevoerd heb toch in mijn scherm staan,

Ik wil dan graag dat het formulier leeg gemaakt wordt, kan dit

alvast bedankt

jan

Ik neem aan dat je een aantal cellen hebt, waar je bepaalde waarden invoert en dat het Excel-werkblad daar een of meerdere berekeningen mee uitvoert. Als die berekeningen uitgevoerd zijn, en de resultaten je bevallen, sla je het bestand op met de opdracht "Opslaan als..." (of "Save as..."). Daarna wil je andere waarden kunnen invullen, maar je bent eigenlijk te lui om eerst de reeds ingevulde waarden te wissen. Daarvoor kun je dan ook een macro opnemen. Lees in de helpfuntie van Excel meer over het opnemen van een macro. Start de macro-recorder en selecteer mbv de muis en de "Ctrl"-toets de cellen die je leeg wilt hebben. Als alle gewenste cellen geselecteerd zijn, druk je op "Delete". Vervolgens selecteer je de cel waar je wilt beginnen met het invoeren van de nieuwe gegevens. Stop de macro-recorder. Maak een knop op je werkblad en koppel de zojuist opgenomen macro aan de knop. Voortaan kun je met 1 druk op de knop je formulier leeg maken...

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan