Leeg Kladblad bij opstart windows 10 pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

reddiamant

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2011
Krijg na de opstart van mijn HP-laptop met windows 10 pro, een lege pagina van het kladbord te zien.
In deze pagina een klein schermpje met gele driehoekje, met volgende tekst: U heeft geen machtiging om dit openen.
Ik klik deze beide steeds gewoon weg via de X-knop, maar het komt steeds terug bij de opstart.
Iemand enig idee om dit te voorkomen of definitief te verwijderen.
met dank
johan

Kijk eens in de msconfig of de app Kladblok daar bij staat om op te starten.

Kan niets vinden bij msconfig en de opstartopties.
Ook reeds geprobeert met CCleaner om mogelijke rotzooi restjes op te ruimen van de upgrade.
Andere mogelijkheden graag welkom.
johan

CCleaner wordt her en der geprezen en even zo veel keren sterk afgeraden, zeker voor registercleaning.
Wat MSConfig betreft, hebben we het over hetzelfde ?Screenshot - 150825 . 22_14_12.jpg
Staat in de kolom Items voor opst... en of Opdracht echt niets dat betrekking kan hebben tot Kladblok ?

Laatst bewerkt:
Anton44
Via systeemconfiguratie, zie ik tabblad computeropstarten (hierin staat windows 8 als huidig besturingssysteem,
voor mijn upgrade naar W10 had ik wel W8.1 pro. Dus hier klopt iets niet.)
Op tabblad opstarten zie ik alleen de link staan om via Taakbeheer, de opstartgegevens te zoeken.

Dorada
Heb de autoruns gedownload. Is wel iets te ingewikkeld voor mij. Zie verschillende geel gemarkeerde registerregels met de tekst FILE NOT FOUND. Echter kan ik niets zien van kladbord.
Weet hier ook geen raad mee.

johan

De geel gemarkeerde lijnen (file not found) zijn achtergebleven entries van waarschijnlijk reeds verwijderde software.
De rood gemarkeerde lijnen houden een bepaald risico in (mal/spyware enz), of illegale software.
De blauw gemarkeerde lijnen geven de betreffende hoofdsleutels en subsleutels weer van het register waar de entries te vinden zijn.

Voorgestelde actie:
Download of Update
51a72c6334c99-ccleaner16.png
Ccleaner

Start CCleaner op.
  • Voer Ccleaner uit en klik in de linkse kolom op Opties
  • Selecteer het tabblad Geavanceerd
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in Windows Temp-systeemmap die ouder zijn dan 24 uur
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in de prullenbak die ouder zijn dan 24 uur
  • Selecteer het tabblad Instellingen
  • Haal het vinkje weg bij "Computer automatisch schoonmaken...."
  • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
  • Klik dan achtereenvolgens op Analyseer en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register
  • Klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.

Maak vervolgens een schermafbeelding van autoruns, dan kunnen we je meer vertellen en waarschijnlijk helpen van de melding af te komen.

Hopelijk lukt het me dr schermscreens door te mailen.

Bijlagen

• Knipsel 5.PNG
    Knipsel 5.PNG
    95,6 KB · Weergaven: 52
  • Knipsel 6.PNG
    Knipsel 6.PNG
    94,6 KB · Weergaven: 59
  • Knipsel 7.PNG
    Knipsel 7.PNG
    80,1 KB · Weergaven: 63
  • Knipsel 8.PNG
    Knipsel 8.PNG
    92,5 KB · Weergaven: 52
  • Knipsel 9.PNG
    Knipsel 9.PNG
    92 KB · Weergaven: 56
  • Knipsel 10.PNG
    Knipsel 10.PNG
    36,7 KB · Weergaven: 54
Voer als eerste TFC eens uit, deze tool zal de temp mappen legen.

Download
51c3fa5aca5f4-TFC_MAINICON_1_32x32x8.png
TFC en sla deze op je Bureaublad op.
  • Dubbelklik op TFC.exe om het programma te openen.
  • Het programma zal alle andere programma's sluiten, zorg er dus voor dat je al je werk hebt opgeslagen voordat je verder gaat.
  • Klik op de knop Start om het programma te starten. Hoe lang het programma nodig heeft, kan verschillen. Dit kan kan slechts een paar seconden zijn, maar ook 5 minuten. Laat het programma gewoon ongestoord zijn werk doen totdat het klaar is.
  • Als het programma klaar is, dan zal het je computer opnieuw opstarten. Als dit niet gebeurt, start dan je computer handmatig opnieuw op.

• Open een opdrachtprompt. Klik op Start → Alle programma's → Bureau-accessoires → Opdrachtprompt.
  • Typ Taskschd.msc bij de opdrachtprompt.

Kijk of je een taak vind m.b.t. de Windows Media Center en schakel deze uit.

Zo niet, post een schermafbeelding van de taakplanner.

Hallo Dorado,

via TFC een 375 mb verwijdert. Echter zie niets van Windows Media Center staan.
Misschien kijk ik naar het verkeerde tabblad. Heb 2 prints bijgevoegd van de takplanner.
Hopelijk vind U iets.
johan

Bijlagen

• TASK1.PNG
    TASK1.PNG
    97,4 KB · Weergaven: 49
  • TASK2.PNG
    TASK2.PNG
    39,5 KB · Weergaven: 50
Vink de gele gemarkeerde regels uit in autruns (te zien in de 3e afbeelding).
Hiermee vink je ook de taken uit in de taakplanner. Toch bizar dat deze niet te zien zijn.

Herstart.

Laatst bewerkt:
Ga denk ik maar een cleanboot doen op mijn laptop met windows 10 pro, want de blanco kladbord blijft nog steeds erop komen.

reddiamant,
Misschien niet zo'n slecht idee. Van de andere kant heb je dan eigenlijk niets te verliezen als je nog wat verder experimenteert. Je kunt er veel van opsteken.
Ik neem aan dat je weet dat je een clean install nu direct kunnen doen zonder eerst win 7 of 8 te installeren.
Suc6 met je activiteiten, welke je ook kiest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan