• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Leegmaken cel na wijzigen andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Berichten
268
Ik heb tijdje geleden een oplossing op het forum gevonden mbt afhankelijke keuzelijsten (zie bijlage). Ik heb dit aangepast naar de voor mij van toepassing zijnde situatie, en dat werkt uitstekend.

Nog een vraag hierbij:
Als ik in de bijlage bij continent kies voor bijv. Europa, en land Nederland, vervolgens voor continent Azie, dan blijft Nederland als land nog ingevuld staan.
Is het mogelijk om het land leeg te maken als ik het continent wijzig ?

Of, zoals op tabblad test: leegmaken van type, bij wijzigen van auto

mvg
John
 

Bijlagen

  • Afhankelijke_keuzelijst.xlsx
    15,2 KB · Weergaven: 48
Dat kan alleen met VBA

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$A$2" Then Target.Offset(, 2).ClearContents
End Sub
 

Bijlagen

  • Afhankelijke_keuzelijst.xlsb
    19,2 KB · Weergaven: 63
Dank voor snelle reactie. Dit werkt prima in de opzet zoals in bijlage.

Ik heb mijn tabblad iets aangepast.
Hoe moet ik de code aanpassen, zodat het leegmaken van de cel voor alle rijen geld in de tabel (ik heb van de kolommen/rijen een tabel gemaakt)

alvast bedankt voor de terugkoppeling :)

mvg
John
 

Bijlagen

  • Afhankelijke_keuzelijst.xlsb
    20 KB · Weergaven: 48
bv
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Range("A2:A7")) Is Nothing And Target.Count = 1 Then Target.Offset(, 1).ClearContents
End Sub
 
Goedemorgen VenA,

Ik werk in een tabel en die kan in grootte varieren, door er bijv. rijen aan toe te voegen. Ik heb de code nog iets aangepast, en nu werkt deze helemaal zoals ik voor ogen had

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Range("tblAMP[Land]")) Is Nothing And Target.Count = 1 Then Target.Offset(, 1).ClearContents
End Sub

Dank voor oplossing


mvg
John
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan