Ik heb een klein formulier met een leegmaken knop. Als ik de Leegmaken als type="reset" instel werkt het niet, dus dacht ik: geen probleem, we maken er een javascriptje van:
De dollartekens zijn omdat dit uit een php pagina komt, met heredoc syntax. Ik heb ook al geprobeerd bij de knop onclick="javascript:Empty()" te plaatsen. Kan iemand me helpen aub?
Code:
<form name="blogger" method="POST" action="index.php?page=addblog">
<script language="javascript" type="text/javascript">
function Empty(){
document.blogger.titel.reset="";
document.blogger.blog.value="";
}
</script>
<table class="kadermetboord">
<tr><td class="titelmetboord">Een blog schrijven</td></tr>
<tr><td class="inhoudmetboord">
Om te vermijden dat je ingetikte blog om technische redenen zou verloren gaan, is het aan te raden je blog eerst in platte tekst met een tekstverwerkingsprogramma (zonder opmaak en zonder links!) op te stellen. Via knippen en plakken kun je dit hier plaatsen en daarna nog van de gewenste opmaak voorzien via de opmaakknoppen onder het invulveld.<br /><br />
Titel:
<input type="textbox" id="titel" name="titel" size="50" value="$titel"><br />
<br />
<textarea name="blog" id="blog" cols="80" rows="15">$blog</textarea>
<br /><br />
<input type="submit" class="formknop" value="Preview"> <input type="button" class="formknop" onclick="Empty()" value="Leegmaken">
</form>
De dollartekens zijn omdat dit uit een php pagina komt, met heredoc syntax. Ik heb ook al geprobeerd bij de knop onclick="javascript:Empty()" te plaatsen. Kan iemand me helpen aub?