Leegmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha_Vink

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Goeiemorgen beste mensen,

Daar ben ik weer met m'n vraagjes... :D

Ik heb een formulier waarvan de tekstvakken af en toe leeg gemaakt moeten worden. Dit wil ik graag door middel van een knop doen. Weet iemand hoe dit kan??
Bijvoorbaat dank.

Da's nie zo moeilijk.

1) maak de knop op je formulier
2) maak er een gebeurtenis bij
3) maak de velden leeg met onderstaande code:
Me.VeldNaam = ""

Dan nog ff een vraagje over leegmaken. Ik heb een formulier die meervoudig is... dus elk record heeft een eigen formuliertje. En op elk formuliertje zit een checkbox. Nou is het eigenlijk de bedoeling dat als ik op een knop druk dat al die checkboxjes leeg zijn. Ik heb het geprobeerd met die formule die madref me gaf... maar dat werkt helaas niet. Weet iemand hoe dit wel kan???

Groeten Tha_Vink

Ik begrijp je antwoord niet helemaal....

Of was mijn vraag niet helemaal duidelijk??

Omdat checkboxen allen maar de waarde van true of false (waar of onwaar/ Ja of Nee) kunnen bevatten moet je ze dus ook zo leeg maken.

Dus: Me.CheckBoxNaam = False
:cool: :confused: :cool: :eek: :cool:

He Madref...

De formule klopt inderdaad. Maar nu is het probleem, dat de knop op het ene formulier staat en het formulier waar het over gaat geintegreerd is in het andere formulier. En nog wat... De checkbox waar het over gaat word gebruikt in een veelvoudig formulier... Dus elk record word onder elkaar gezet in een eigen formulier. Kijk maar eens in de database die ik bij een andere vraag heb gezet. Degene van de competenties. Het is dan het formulier FrmCompKies.

Bijvoorbaat dank

ThaVink

Post anders je database als een gezipte file, dan kunnen anderen ook meekijken:cool:

De database heb je waarschijnlijk al. Het is dezelfde als bij vorige vraag van mij. Daarbij vroeg je ook om de database te posten.

of met een bijwerk querie

Ik begrijp uit je diverse antwoorden dat je dus het betreffende veldje leeg wil maken in alle records. Dat kun je doen mbv bijwerkquerie. Bij wijzigen in zet je dan =false ( of in Nederlandse versie =nee). Zet dit achter een knop en klaar. Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan