leek met linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjotr10

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Hallo,

mijn zoon heeft korte tijd een laptop geleend met alleen linux erop (weet nog niet welke versie of zo....)
Streven is dat hij simpel een tijdje kan tekstverwerken (voor eindscriptie), wat hij later op eigen desktop ( XP met MS office 2003) over kan zetten.

De linux afdeling en open office her en der nalezend, dan zou bijv. een programma als open office toepasbaar zijn, waarmee je de tekst later naar MS word kan transformeren. Ik begrijp dat Open offce vrij is om te downloaden.

kloppen mijn ideëen? Ik lees ´t weer graag!:thumb:

groet,

Open office is inderdaad gratis. Als je Ubuntu hebt (die wordt wel vaker gebruikt) kun je via de Software tool eenvoudig OpenOffice installeren, vaak is dit zelfs al gebeurd.

Wel even opletten, het standaard bestandsformaat voor tekst van Openoffice is .odt, office 2003 kan hier niet mee omgaan. Er is wel een programma dat je kunt installeren waardoor dat wel kan maar dan nog weet ik niet hoe goed dat werkt. Hij heeft dus eigenlijk twee mogelijkheden.

In openoffice de bestanden vanaf het begin als .doc opslaan (openoffice kan beide bestandsformaten lezen en schrijven), dit is vooral een goed idee als andere mensen ook aan zijn bestanden moeten werken.

Mocht dit niet zo zijn dan kan hij ook gewoon openoffice op de WinXP PC installeren en gewoon de hele tijd in Openoffice blijven werken met .odt bestanden. Dit is geen enkel probleem, Openoffice is, zeker in vergelijking met Office 2003, erg goed in het omgaan met grote tekstbestanden. Persoonlijk zou ik voor deze laatste optie kiezen.

Beginnen met een .odt bestand en dat omzetten naar .doc (of andersom) kan, afhankelijk van hoe complex het document is, problemen opleveren.

Laatst bewerkt:
dat is lekker snel!

Hallo Tiborv en Naarling,

Dank! :D
´k ga er mee aan de slag;
´t wordt mouwen opstropen (als "verplicht" MS´er); heb er nooit iets mee "gehad".
(noch met Linux, noch met Open office) Met alle positieve geluiden lijkt slagen "onontkoombaar".
Ik houd jullie op de hoogte!

groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan