Leerling absentsiesyteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Önder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Hallo mensen, ik weet dat dit geen huiswerkforum is ik ben dan ook niet opzoek naar antwoorden, het enigste wat ik zoek is een kleine duwtje in het goede richting. Ik heb voor school een project gekregen, misschien is het heel simpel voor de slimmeren onder ons maar ik als beginnende niveau 4 student(vorige 2 jaar niv2 gedaan) ICT op MBO niveau heb heel erg veel moeite met een ERD tekenen, laat staan een hele database maken. Als het ERD mij lukt dan komt de rest vanzelf wel, altans dat hoop ik. Ik hoef geen SQL te gebruiken dus dat scheelt weer eens een hele hoop. Kunnen jullie mij kleine tips geven?

Dit is alle informatie wat ik heb:

- Alle gegevens van leerlingen moet ik erin hebben, voornaam, achternaam, adres, telefoonnummer, mobielnummer, email adres, klas, opleiding en afdeling

- 1 klas moet tussen de 20 en 35 leerlingen hebben

- Als een leerling meer dan 35 uur te laat komt moet er een waarschuwingsvenstertje komen

- Ik moet voor elke leerling een opmerkingsveldje hebben.

Nogmaals, ik vraag niet om een gebouwde database, klein beetje hulp bij het tekenen van een ERD(Entity Relationship Diagrams).

Iedereen bedankt,
Groetjes Önder

Wat je kan doen:

Tabel: Klas

Klas_ID (uniek)
Opleiding
Afdeling

Tabel: Leerling

Leerlingnr (uniek)
Voornaam
Achternaam
Postcode
Straat
Huisnummer
Mobielnummer
Email_adres
Opmerkingen
Klas_ID (koppeling naar klas.klas_id)

Tabel: Laatkomen

Laatkom_ID (uniek)
Aantal_minuten_te_laat
Leerlingnr (koppeling naar leerling.leerlingnr)

Nu kan je in 1 klas meerdere leerlingen hebben en per leerling meerdere keren hebben dat hij/zij te laat komt.

Ik weet zo niet wat er met afdeling wordt bedoelt, dus daarom heb ik die maar bij klas gepropt :)
Nu mag je zelf verder ;)

Hier nog wat verdere info over ERD's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan