leerling zoekt hulp.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Babette

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2001
Wie zou mij willen leren hoe volgende moet:
Heel vaak lees ik dat je de nieuwste drivers moet installeren van je geluidskaart, videokaart, beeldscherm, scanner, moederbord enz.enz.
Ik weet ondertussen dat ik bij apparaatbeheer moet kijken maar wordt er niet veel wijzer van.....Want wat heb ik in mijn pc aan drivers? Welke geluids en videokaart heb ik? Geen idee....Waar kan ik ze vinden en vooral.....waar vindt ik dan de nieuwste?
Wie heeft geduld om mij dat heeeeel eenvoudig stap voor stap uit te leggen?
Wat is vooral nodig om je systeem goed in orde te houden....Alle tips zijn meer dan welkom!
Groetjes van
Babette

"If it ain't broke, don't fix it"

Drivers vertellen windows hoe om te gaan met de hardware. Alles hangt af van de hardware die je hebt, de merken kan je meestal in de handleiding terug vinden, de driver versies kan je onder Apparaat beheer vinden.

Als je weet welk merk en welke driverversie je hebt kan je dit vergelijken met drivers op de site van de fabrikant.

moet ik bij apparaatbeheer onder besturing van geluid, video en spelletjes kijken? daar staat bv legacy en creative SB....ik begrijp het nog niet....sorry...

Ik heb de laatste tijd om de haverklap moeten formatteren....XP Home.....Steeds werkt het dan even en dan begint het weer met 3x opstarten....het heeft nog nooit geod gewerkt....vandaar mijn vraag of het misschien aan mijn oude? drivers ligt....In het boekje wat ik erbij gekregen heb staat niets over welke kaart ik erin heb.
Bestaat er niet een programmaatje die een overzicht geeft van wat ik in mijn pc heb zitten?
Ik heb bv nu de nieuwst Norton Systemworks 2003 en firewall. Dacht dat het nu beter zou lopen, maar helaas....
Zou je het aub nog eenvoudiger willen uitleggen? Sorry....maar ik wil het zo graag verhelpen.....

Als xp niet goed loopt kan je ook eerst naar je BIOS versie kijken van je moederbord.

Wellicht handig als je verteld wat voor pc je hebt, dus merk, processor e.d.

http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
daar heb je aida 32 het progje geeft alles weer wat er in je computer zit.
het werkt als volgt links boven staat report druk daar op dan krijg je reportwizard druk daar dan op dan hoef je alleen nog maar een paar keer op next te drukken en het komt er allemaal uitgerolt.

Ga naar http://breekpunt.nl
Klik op downloads
Klik op systeem.
Klik op Benchmark (is gratis)
Dit programma downloaden.
Als je dit toolte gebruikt kun je alles van je systeem te weten komen. Je kan ook testjes doen om te kijken of alles goed functioneert. Je schijf opschonen, programma's goed verwijderen. Probeer het maar.
Dit is een heel fijn programma.

Nog een tip. Voeg de site toe aan je favorieten.
Klik op favorieten. toevoegen. Off line beschikbaar maken. Hier kun ja alle belangrijke internetsite;s opslaan. Maak daar zelf nieuwe mapjes aan om een mooi overzicht te houden. (voorbeeld: map systeem, map briefpapier, help-mij site's, map hulpjes, map cursussen. Zet ze op alfabhetiche volgorde. Succes.
Hannie. Zie linkerkant van het printscreentje. Zip filetje

Laatst bewerkt:
Geplaatst door hajacaeswe
Ga naar http://breekpunt.nl
Klik op downloads
Klik op systeem.
Klik op Benchmark (is gratis)
Dit programma downloaden.
Als je dit toolte gebruikt kun je alles van je systeem te weten komen. Je kan ook testjes doen om te kijken of alles goed functioneert. Je schijf opschonen, programma's goed verwijderen. Probeer het maar.
Dit is een heel fijn programma.

Nog een tip. Voeg de site toe aan je favorieten.
Klik op favorieten. toevoegen. Off line beschikbaar maken. Hier kun ja alle belangrijke internetsite;s opslaan. Maak daar zelf nieuwe mapjes aan om een mooi overzicht te houden. (voorbeeld: map systeem, map briefpapier, help-mij site's, map hulpjes, map cursussen. Zet ze op alfabhetiche volgorde. Succes.
Hannie. Zie linkerkant van het printscreentje. Zip filetje

Bijlagen

dankzij die programmaatjes kan ik nu zien wat er in mijn pc zit.Ik heb bv een geheugentest gedaan en zou iemand me kunnen zeggen of die goed is? Hoe kan ik jullie de resultaten laten zien en wie kan beoordelen of ik al dan niet een goed moederbord heb?

p.s. ik heb die site toegevoegd aan mijn favorieten....Bedankt voor de handige tips!

Als je met benchmark de resultaten van de testjes ziet,heb je een vergelijk met andere machines van ong. hetzelfde. Onderaan bij this one is jouw machine en je kunt het vergelijken met andere. Zo kan je zien of jouw moederbord goed is. Ik ben blij dat je wat aan de tipjes van ons hebt.
Groetjes Hannie.
soms is helpen eenvoudig zie bijlage

Bijlagen

• help desk.jpg
    help desk.jpg
    9,4 KB · Weergaven: 29
die test heb ik gedaan en inderdaad staat onderin:
this one: een groen balkje met het cijfer 141 en een geel balkje met het cijfer 142. Bij de andere moederborden zijn de waarden nogal veel minder.....Betekend zo'n uitschieter in de balk van mij nu dat het negatief of positief is?
Jammer dat er geen helpmij file bij staat want dit is adacadabra voor mij terwijl ik het toch graag wil leren.....

Kan ik ook zien of ik mijn drivers moet uploaden? Die eeuwige foutmeldingen in mijn pc moeten toch ergens vandaan komen....Ik wil het zo graag eindelijk voorgoed oplossen en niet steeds moeten formatteren......

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Babette
die test heb ik gedaan en inderdaad staat onderin:
this one: een groen balkje met het cijfer 141 en een geel balkje met het cijfer 142. Bij de andere moederborden zijn de waarden nogal veel minder.....Betekend zo'n uitschieter in de balk van mij nu dat het negatief of positief is?
Jammer dat er geen helpmij file bij staat want dit is adacadabra voor mij terwijl ik het toch graag wil leren.....

Kan ik ook zien of ik mijn drivers moet uploaden? Die eeuwige foutmeldingen in mijn pc moeten toch ergens vandaan komen....Ik wil het zo graag eindelijk voorgoed oplossen en niet steeds moeten formatteren......
Als jouw waardes hoger liggen is dat een goed teken.

jammer

Ik ben heel blij met de antwoorden en de raadgevingen tot nu toe.....alleen jammer...dat het hierbij blijft....nu ben ik er nog niet uit (zie mijn vragen)

Helaas moest ik weer formatteren vanmorgen....weer vanuit het niets sloot de pc af om vervolgens niet meer in Windows te kunnen komen, zelfs niet via de veilige modus....

Er is dus iets goed fout en ik weet niet waarin....
Ik heb nu weer een schone pc die ik dit keer in FAT 32 heb laten formatteren...Hij was voorheen in NTFS...Ik probeer maar wat.
Misschien moet ik beginnen met die drivers te uploaden? Maar hoe?
Wil iemand nog zo vriendelijk zijn mij weer een beetje op weg te helpen?
Groetjes van
Babette

oke ga naar deze comp en gebruik rechtermuisknop kies eigenschappen .dan krijg je een tabblad van systeemeigenschappen .kies hardware apparaatbeheer. nu zie je een rijtje met hardware staan .overal waar een vraagteken of uitroepteken bij staat is niet orde . selecteer de gene met uitroep/vraagteken en kies eigenschappen.nu kan je kiezen voor drivers installeren of bijwerken ...hoop dat je eruitkomt .zo niet misschien heb je hier nog wat aan hoe moet ik een driver installeren

Bedankt!

zo simpel is het dus....op dat antwoord zat ik te wachten....Bedankt! Nu zal het wel lukken.

benchmark

Hoi,

Kan je ook uitleggen hoe dat programmaatje werkt ? ik heb het gedownload en zie dat ik veel dubbelle heb bij dubfinder, kunnen die er ook uit ? . En kan ik ook bij diskwas de boel verwijderen ?? en Memmaker, wat houd dat in ??

alvast bedankt voor je antwoord :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan