• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

leerlingencijferkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

statie2

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2009
Hallo,

Ik heb een vraag. Voor mijn school (500 leerlingen) wil ik graag een overzicht maken van alle rapportcijfers die deze leerlingen in hun schoolloopbaan hebben behaald.
Zo'n leerlingenkaart heb ik in excel gemaakt. (zie bijlage). Ik wil namelijk leerlingen die de school verlaten, apart kunnen bewaren. En nieuwe leerlingen er aan toekunnen voegen.

Elk jaar moet een leerkracht de cijfers van drie trimesters van alle leerlingen kunnen invullen.
Dus elke leerling krijgt een apart blad waarop een totaaloverzicht ontstaat van 6 jaar onderwijs. (zie bijlage)
Een database van deze leerlingen heb ik.

Is dit mogelijk in excel ? en zo ja wie wil mij daar op weghelpen zodat ik aan het begin van het schooljaar daar niet erg veel werk mee heb.

Thijs

Bijlagen

Beste statie2 ;)

Wat wil je eigenlijk bereiken ?

Wil je van zodra je een naam invult in de leerlingenkaart dat er dan automatisch een tabblad aangemaakt wordt ?

Handmatig zou ik zeggen, maak eerst alle tabbladen aan.
Kopiëer Tabblad 1 ddor alles te selecteren.
Klik op tabblad 2 hou de SHIFT toets ingedrukt en klik op tabblad zoveel je wilt.
Alles selecteren en plakken.

Nu heb je ineens 100 of 500 tabbladen aangemaakt in een keer.

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo Danny,

Het maken van de tabbladen is niet het probleem. Ik maak steeds een kopie van het tabblad. Met de shifttoets alle tabbladen kopiëren dus 2, 4, 8, 16 enz.

Ik wil graag het volgende:
De leerlingen automatisch vanuit de database koppelen aan de leerlingenkaart.
leerlingen die de school verlaten, moet ik op een gemakkelijke wijze in een ander bestand plaatsen. Liefst automatisch. of binnen dat bestand ergens apart geplaatst worden.
Als er nieuwe leerlingen binnenstromen dan moet die leerlingen gekoppeld worden aan een leerlingenkaart.
Ook moeten de leerlingen per groep bij elkaar staan. En aan het eind van een schooljaar overgezet worden in een nieuwe groep. Door bv het invullen van de naam van een leerkracht of het groepsnummer.

Misschien vraag ik wel te veel en kan dit helemaal niet wat ik wil.

Groeten,

THijs

Als ik dit zo lees komen bij mij de volgende vragen op.

Je spreekt over een bestaande database
Wat staat hier in: alleen LL gegevens of ook alle behaalde resultaten?

Op wat voor soort wijze denk je de behaalde resultaten in deze LL kaart te krijgen?

LL moeten per groep bij elkaar staan
Je hebt per LL een tabblad, moeten dus 25 à 30 tabbladen bij elkaar staan.
Hoe zie je dat voor je?

500 tabbladen lijkt mij niet erg werkzaam!!

Ik denk daarom dat je alles een beetje moet opsplitsen
Hier een klein alternatiefje.

Geef elke LL een tabblad en elke klas een eigen file.
In die file kun je dus alle LL plaatsen van die klas.
Geef de file een naam bv 2008_ groep4_juf1

Het volgde jaar wordt het dan veranderd in bv 2009_groep5_meester2
De meeste LL blijven immers het de hele schoolperiode bij elkaar.
Mocht een kind doubleren of toch naar een andere klas gaan dan kan het tabblad verplaatst worden van de ene file naar de andere file.

Bij het verlaten van de school heb je meteen een schifting van LL die niet meer op school zitten. (naam bv: 2009_school_verlaten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan