• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Leerring gegevens naar ander tabblad (klas)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mondriaan2018

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2018
Goedendag,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
We hebben een document met 12 tabbladen.
Ieder tabblad bevat leerlinggegevens van 1 klas.
Leerlingggevens 1 rij: naam achternaam geboortedatum etc.

Twee keer in het jaar gaan er leerlingen van de ene naar de andere klas.
Dit kan voor iedere leerling een andere klas zijn.

Het is CHAOS in het document. Er wordt geknipt geplakt door collega's en opmerkingen bijgezet.
Soms staan leerlingen er dubbel of leerlingen ontbreken....

Is hier een expert in huis die ons kan vertellen dat dit dmv formules makkelijker kan.
Dat je bijvoorbeeld bij een leerling kunt aangeven (keuze maken klassen) naar welke klas die mag verhuizen.
Deze leerling in de oude klas niet meer zichtbaar is en in de nieuwe klas PLOP verschijnt.

Laat dit alstublieft mogelijk zijn,

Groeten Ikram

Laatst bewerkt:
Vast wel iets mogelijk, maar plaats s.v.p. een voorbeeldje van wat je hebt en wat je wilt bereiken.

Om te beginnen is het denk ik het beste om niet met 12 lijsten te werken, maar met slechts 1. Alle andere informatie kun je daarna hier uit halen en presenteren.

Het document zal pijn doen aan je ogen

Hierbij het bestaande document. Leerlinggegevens zijn verwijderd.

Het doel zou moeten zijn: makkelijk de leerling verplaatsen van de ene naar de andere klas.
Verdwijnen uit de oude klas en verschijnen nieuwe klas.

Groeten Ikram

Ik zou het op zo'n manier doen

Nu hoef je alleen maar de klasnaam aan te passen en de leerling komt in de juiste klas
Gr
Jv

Bijlagen

Ik zou het op zo'n manier doen

Nu hoef je alleen maar de klasnaam aan te passen en de leerling komt in de juiste klas
Gr
Jv

Bedankt voor je bijdrage. Als ik de klas aanpas bij de leerlingen gaat het niet helemaal goed.

Je hebt helemaal gelijk. Er zat een schoonheidsfoutje in de formule. Deze is wel goed
Deze opzet kun je ook hanteren in je eigen bestand

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Om je op weg te helpen. Op blad 1 zet je alle gegevens van alle studenten en op blad 2 (en derest) filter je die er uit.

Bijlagen

Succes! Gaat goedkomen:thumb:

Waarom 12 tabbladen met soortgelijke gegevens?
Je kunt ook alles in 1 tabblad zetten en dan het filter gebruiken om je klas te zien.

Hallo, 12 tabbladen is prima. Zo kunnen we uitdraai maken van leerlingen per klas. Ik wil jullie bedanken, voornamelijk JVeer. Het is mij gelukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan