"Lees meer" functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Beste mensen,

ik ben bezig met een website voor iemand en die wilde in eerste instantie gewoon een hele pagina met tekst. Dus een simpel adminpagina, met enkel tekst (mbv FCKEditor).

Echter zou men nu graag willen:

Code:
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged.[I]Lees meer[/I]

It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum. [I]Lees meer[/I]

Onder de "lees meer" hangt dan dus nog meer tekst. Alleen zou men dit wel graag in één invoerveld invoeren.

Ik weet dat je iets kunt doen met zoeken naar bepaalde tekst en dan 'opdelen', maar niet met meerdere keren in 1 tekstblok (zoals bovenstaand voorbeeld)

Herbert

Tags verwijderen, opdelen in woorden, aantal woorden kiezen en output geven :)
PHP:
<?php
$text = "
<p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras sem sem, varius eget lobortis id, rhoncus egestas ipsum. Etiam id ipsum eu ligula placerat pulvinar in tincidunt arcu.</p>
<p>Sed convallis molestie lorem nec mollis. Ut fermentum nibh non magna sagittis dignissim. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Quisque vitae turpis ut neque tristique cursus. Aliquam posuere lacinia vulputate. Donec commodo orci ipsum. Sed gravida velit eget risus blandit pretium. Aliquam id ipsum turpis.</p>
<p>Maecenas condimentum, ipsum in imperdiet rhoncus, massa nunc faucibus massa, a pulvinar nisi quam at sem. Curabitur laoreet sem vitae nulla adipiscing eleifend. Donec pharetra, velit sed fringilla varius, tellus elit adipiscing erat, ac tristique diam erat a sem. Duis faucibus gravida dui et malesuada. Morbi pulvinar ultricies sem id ornare. Pellentesque a neque sed lectus vehicula consequat nec in sem.</p>";

echo implode(' ', array_slice(explode(' ', strip_tags($text)), 0, 40));
?>

Jouw vraag teruggebracht tot de essentie:
Wens 1: een hele pagina met tekst
Wens 2: een ingekorte tekst (met "lees verder")
Wens 3: alles tegelijk invoeren in één invoerveld.

Mijn kijk daar op:
Wensen 2 en 3 zijn dingen die door een cms standaard worden gedaan (bijv Wordpress of Drupal)

Maar die opmerking
die wilde in eerste instantie gewoon een hele pagina met tekst
begrijp ik niet. Zeker niet in combinatie met
een simpel adminpagina, met enkel tekst (mbv FCKEditor)
Wat is dat voor website?

Een website met een adminpagina kan ik nog volgen.
maar dan als resultaat één(?) pagina met tekst
en dan die ene tekst ook nog "opgeknipt"

Just doesn't make sense.....

Even een verduidelijking.

Deze beste mensen hebben een simpel "CMS"-systeem....daar hebben ze de optie om tekst te beheren voor een bepaalde pagina. Dit is gewoon een groot tekstvlak.

Nu wil men dus hier de hele tekst invoeren, en dan bij bepaalde stukken tekst aangeven dat deze zichtbaar zijn bij een "lees meer". Op zich zou dan volgens mij inderdaad de oplossing van Tha Devil goed werken, maar er zijn meerdere blokken tekst op die ene pagina waar een "lees meer" in voorkomt.

Is 't zo duidelijker? :)

Da's inderdaad duidelijk.

Als dat CMS hier niet toe in staat is,
zijn er dan zwaarwegende argumenten om niet een tandje op te schakelen?

Ik proef een beetje dat het CMS nog niet gelijkwaardig is aan Wordpress of Drupal.

@tecsman: dat klopt; dat opschakelen proberen we nu dus te doen :). Vandaar dat de vraag ook in de sectie php staat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan