lees/schrijf fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

aleks

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Sinds een paar dagen start mijn computer erg langzaam op, hij draait onder Windows XP. Eerst verschijnt een zwart scerm met onderin kleine witte blokjes, heel langzaam schuift dat op en daarna start Windows pas, tenminste tot en met gisteren. Vanmorgen kreeg ik de mededeling: Lees/schrijffout, gebruik Contr+Alt Del om de computer opnieuw te starten. Dat heeft ruim een uur geduurd, steeds opnieuw lees/schrijffout en als Windows uiteindelijk lijkt te starten hoor ik een raar geluid en begint het weer van voor af aan. Uiteindelijk startte de PC toch door. Nu durf ik de PC niet uit te zetten. Kan het zijn dat er een bootsector beschadigd is, of slecht te lezen? Is zoiets te herstellen? Als er een bootsector slecht is, kan die informatie dan misschien verplaatst worden? En hoe zou ik dat dan moeten doen? eeft het zin om Schijfcontrole uit te voeren of loop ik dan juist weer het risico dat dat gedeelte van de harde schijf niet te lezen is, waardoor de harde schijf misschien opnieuw vast loopt ?

Laatst bewerkt:
>>>als Windows uiteindelijk lijkt te starten hoor ik een raar geluid en begint het weer van voor af aan.<<<<<

Neem maar van mij aan dat je HD kapot aan het gaan is of dat al is
Zou nu hij nog draaid bestanden die voor je belangrijk zijn effe veilig stellen,door er backups van te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan