Leesindeling van email naar word 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

cryptofreak1

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2014
Hallo allemaal,

Als ik in outlook 2013 een bericht van iemand krijg met een word doc. erin en ik open het, dan opent word 2013 in een leesindeling.

hoe kan ik dit uitzetten in word 2013???

alvast dank!

Dat moet je niet willen: Op jouw manier wordt het bestand wordt in een tijdelijke map neergezet en dan geopend. Dus sla je het (daarna) op, dan staat het in die tijdelijke map.
Wil je een bijlage bewerken, dan sla je de bijlage eerst op in een 'slimme' map en dan open je 'm vanuit daar.

Tijs.

Maar wij hebben heel vaak bestanden die wij binnen krijgen en dan openen en dan bewerken en gelijk versturen.

In word 2010 doet hij het wel, anders moeten we ieder doc. eerst opslaan en dan bewerken, dat is één hendeling te veel vinden wij.

Outlook 2013 slaat een dubbelgeklikte bijlage (Word-document) op als Alleen Lezen, dus vandaar het probleem waar je mee zit (is dus niet een 'probleem' van Word maar van Outlook).

Je bedoelt zeker dat je in Office 2010 (dus met Outlook 2010 en Word 2010) het probleem niet had????

Tijs.

Een methode die werkt (let op: Je verliest er preview mee van bijlagen):
In Outlook
Bestand -> Opties -> Vertrouwenscentrum -> Instellingen voor het vertrouwenscentrum -> Verwerking van bijlagen -> Vinkje aanzetten in: Voorbeelden van bijlagen in Outlook uitschakelen
Stuur de mail met de bijlage door (niet versturen, het gaat om de bewerk-modus van die mail), dubbelklik de bijlage in die concept mail. Er wordt gemeld dat je in Beveiligde weergave zit (gele balk). Klik op Bewerken knop.
Bewerk je document (bewerk, verzend naar mail, sla op, ...)
De duurstuurmail natuurlijk niet versturen, gewoon op Esc knop klikken.

Mogelijk kan dit nog verder verfijnd/vereenvoudigd worden (die melding over Beveiligde weergave in Word):
In Word: Opties -> Vertrouwenscentrum -> Instellingen voor het vertrouwenscentrum -> Beveiligde weergave -> Vinkje uitzetten in: Beveiligde weergave inschakelen voor Outlook-bijlagen

EDIT, toevoeging: hier blijkt een variant te staan van wat ik hier boven beschrijf.

Tijs.

Laatst bewerkt:
allemaal bedank

allemaal bedankt voor jullie reactie

Het is gelukt mijn dank hiervoor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan