leesprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sir-alleman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
ik heb een probleem op mijn acer aspire laptop, ik heb hem nog maar een klein half jaar, en kon eerst probleemloos cd's lezen, nu de laatste tijd als ik er een cd instop kan hij hem eerst wel lezen, maar als ik dan wil installeren begint hij na een paar % al te tuten, en zegt hij dat er geen cd in zit (allemaal officiele games of cd's), haal ik de cd eruit en steek hem er dan weer in wil hij niet verder installeren, maar annuleer ik instal en herbegin dan weer wel maar weer niet lang. Ik bener zeer voorzichtig mee geweest dus kan lijk niks aan zijn.
hopelijk weet iemand raad

Hoogstwaarschijnlijk een stoffige lens van het laser oogje.

Voer onderstaande actie alleen uit bij ernstige lees problemen van de cd-rom / dvd speler.
Ga heel voorzichtig te werk.
Neem een wattenstaafje met PURE alcohol (98 %).
GEEN spritus.
Maak het wattenstaafje flink vochtig met alcohol en poets heel voorzichtig even over de lens.
Als je dat te ruw doet, komen er krasjes op de lens, en zal deze NOOIT meer functioneren.
Dan met de droge kant van het staafje, even droog maken.
Let op, het laatste restje verdampt binnen 5 min.

Daarna zou de cd-rom weer correct moeten werken.
Is dat niet het geval, dan kan de speler ook defect zijn.
Zelfs de calmper kan slijten (draaiende wiel in het midden).

een half jaar oud....dat is garantie werk.
Alles wat je er zelf aan doet is gevaarlijk voor je garantie claim.
enigste nadeel je bent bij acer wel een paar weken je laptop kwijt.

zal inderdaad voor de veiligheid best garantie gebruiken, maar zal dan toch moeten wachten tot achter dit academiejaar, want kan hem nu niet missen.

meld het bij acer.........misschien kunnen ze wel een nieuwe brander opsturen.
zorg dat je binnen de termijn van garantie blijft.

Je zou eventueel bij de winkel waar U hem gekocht heeft, kunnen vragen om een 'leen laptop'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan