Leesrechten access

Status
Niet open voor verdere reacties.

arietelman

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2009
Ik heb een accessbetand met de volgende tabellen:
pupillen ; begeleiders ; elftal
Alle begeleiders maken verslagen over hun pupillen.
Dit moet door de clubleiding allemaal gelezen kunnen worden.
De begeleiders moegen echter alleen hun eigen verslagen inzien.

Access staat op het netwerk (multiusers) en verschillende begeleiders kunnen op het zelfde moment bezig gaan in hetzelfde accessbestand.

Het lukt me wel als steeds 1 begeleider ingelogd is (inlog, met een tabel "inlognaam"), maar niet als meerdere begeleiders ingelogd staan.

Via machtigingen en gebruikers kan ik wel veel zaken afschermen, maar kom ik niet tot een oplossing van dit probleem.
Wie weet een methode??

je probleem is op verschillende manieren op te lossen afhankelijk van de manier waarop je je form op hebt gebouwd.

Ik neem aan dat je gebruik maakt van een bound form. als je gebruik maakt van een unbound form dan heb je dat probleem niet. bij een bound form kan je in het before_update event programmeren door te controleren of de gebruiker rechten heeft.

HTH:D

Leesrecht

Dank je voor je reactie.

Ik ben niet zo bekend met programmeren.
Bound form??
update event??

De supervisor moet alles kunnen lezen, doch als een begeleider inlogd, mag hij/zij slechts haar eigen pupillen zien.

Google maar eens op "Unbound forms" (inclusief aanhalingstekens). Dan ben je er zo achter wat Unbound- en Bound forms zijn. Als je de juiste link kiest kom je vanzelf tegen wat een "update event" is.

Laatst bewerkt:
Rechten

Hartstikke bedankt voor de reacties.

Ik geloof dat ik "slechts"bound forms gebruik.

Hoe kan ik dan met "before_update event" het een en ander afschermen voor willekeurige gebruikers?

tijdens dit event kan je controleren welke gebruiker de gegevens wil wijzigen. als die gebruiker geen rechten heeft, dan zet je Cancel = True, je wijzigingen worden dan terug gedraaid.

Enjoy!

Het gaat me echt een beetje boven m'n pet.
Jammer.

Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan