leessnelheid hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
hi
ik heb een vervelend probleem waar ik geen raad mee weet,
sinds enkele dagen werkt mijn pc erg traag.
Na enige tijd zoeken heb ik gezien dat de leessnelheid erg laag is (2.5 mb/sec terwijl
vroeger de snelheid rond de 65mb/sec was).Ik dacht er zit een infectie op en heb met verschillende virusscanners (avast en nog een online scanner) de hd gescand.
Verder met hitman pro en niets gevonden.
Het volgende wat ik gedaan heb is een image genomen van mijn C en de gehele hd gewist
met killdisk daarna gewoon xp erop gegooid en getest met hdspeed,bleek dat mijn snelheid
terug op 65 mb/sec was.Dan heb ik de image teruggezet en terug getest op speed.....
terug 2.5mb/sec. Nog eens gescand met avast etc. maar niets gevonden.
Kan er mij iemand helpen??

Je kunt dus stellen dat het aan de XP installatie ligt aangezien omdat de tijdelijk xp installatie wel goed werkt.
Ik denk dat je even op zoek moet gaan naar een update van je Chipset drivers van je moerderbord. Lijkt erop dat je een driver niet helemaal goed meer werkt. Of verwijder de drivers eens via Configuratiescherm --> Software en installeer ze eens opnieuw.

Kijk ook eens in het logboek van XP of je daar foutmeldingen in ziet staan die die kunnen verklaren.

bedankt voor de vlugge reactie maar die uitleg van lange pier is voor ata ,de mijne is sata
en die driver installeer ik vanavond.

p.s. lange pier een eind geleden heb ik een antwoord gekregen op een andere vraag
maar die werd verwijderd, kan je mij je hotmail geven???

Op welke vraag was dat? ik verwijder ze soms ook zelf als er niets mee wordt gedaan, dan is het parels voor de zwijnen.:)

Overigens over het probleem, welke hardware wordt er gebruikt? zijn er soms nVidia drivers geïnstalleerd met een Maxtor SATA harddisk? met die ghost wel en bij een verse install niet?

heey lange pier ,
alhoewel het bedoelt was voor ata-hd's heb ik toch eens dat artikel gelezen en
ben begonnen met het simpelste: 1ste ide kanaal verwijderen,rebooten en nog eens rebooten!
heel simpel maar het probleem was opgelost!
Heel erg bedankt

die andere vraag was i.v.m. bootable maken van instal cd xp pro

Daar staan alle antwoorden al gegeven, kijk maar eens, ook heb ik daar geen reply's weggehaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan