Leest/Brand geen cd meer, wel dvd

• Onderwerp starter Onderwerp starter EBJE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EBJE

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Help, mijn
NEC DVD_RW ND-1300A brand en leest geen cd's meer wel dvd's.
Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Heb zelf al andere firmware onder Nero geprobeerd en ook al een andere branderproggie. beide helpen niet.

Ga naar apparaatbeheer en rechtsklik op de cd/dvd-speler/brander. Kies voor verwijderen.
Sluit af en start opnieuw op.
Windows vind nu de cd/dvd opnieuw.
Soms los je hiermee problemen op. Het is het proberen waard.

Ik heb de brander verwijderd maar het hielp niet, helaas. Het herkent echt geen enkele cd, ook geen originele.
Wel dvd's.

Jammer dat het niet lukte. En je had dit al voordat je met de firmware aan de gang ging?

Twee brandprogramma's tegelijk kan ook problemen geven.

Je zou terug kunnen gaan met systeemherstel naar een datum voordat je problemen kreeg. (als je XP hebt)

Inderdaad jammer.
Dit had ik en vandaar dus dat ik er mee aan de gang ging.
Ik heb enkel nero als brandproggie, en systeemherstel zal wel niet veel doen want ik heb onlangs mijn pc geformateerd.

Wat is onlangs? Heb je nog geen systeemherstelpunten opgebouwd? Kijk eens.

Als je er een dvd in doet.......welk programma komt dan voor? Windows Mediaplayer?

Wat krijg je precies voor een melding als je er een cd instopt?

Ik kan al heel lang geen cd's meer branden (half jaar) Maar aangezien ik een laptop erbij heb vond ik het tot nu toe nog geen probleem.

Bij eeen dvd geeft windows aan wat ik wil gaan doen, bij een cd nul komma nul. Niets dus.

Ga eens in de verkenner naar Extra/mapopties/bestandstypen en kijk of je de bestandsextensie cda (cd audionummer) hebt.
Kijk waarmee je dit opent. Je zult links van cda de mediaplayer moeten zien.
Staat er geen mediaplayer bij dan moet je deze exe zelf opzoeken in je programmamap (Windows Mediaplayer)

Misschien vreemd maar als ik dat in mijn dvd zit krijg ik niets te zien (geen bestandstypen)
Let wel op er zit een cd in en geen dvd.

Het heeft nu niets met je dvd te maken.
Gewoon in de verkenner die stappen maken tot je cda kunt opzoeken en kunt zien welk programma deze extensie claimt.

Komt Mediaplayer wel tevoorschijn met een dvd of heb je een ander programma dat die dvd's afspeelt?
Of speelt mediaplayer wel goed mp3 af die je op de schijf hebt?
Ik vrees dat mijn ideetjes uitgeput raken :(
Het is toch te gek, wel dvd's maar geen cd's afspelen. Dat slaat nergens op.

Dan heb ik nu mijn laatste vraag voor je :(
Zelf heb ik de 2100. Dat zal niet zoveel uitmaken.
Heb je in apparaatbeheer als je rechtsklikt op de Dvd/rw als stuurprogramma iets van Microsoft staan?
juli 2001?

Ja
1 juli 2001

En als ik het stuurproggie wil bijwerken, gaat de computer vastslaan.

Laatst bewerkt:
Dat is raar. Ik krijg dan de wizard hardware zoeken. :eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan