leestekens, interpunctie controle in word 2012

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarah22

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
ik heb momenteel word 2012 op me laptop geïnstalleerd. op mijn oude laptop stond die van 2003 denk ik er nog op. met die word werd mijn tekst altijd automatisch gecontroleerd op leesteken fouten of als een zin niet correct geschreven was kreeg je zo een groene lijn eronder.
Dat gebeurt nu niet bij word 2012. ik heb alles actief staan en vraag me af hebben ze dat nu verwijderd of heb ik iets verkeerd gedaan. zo ja hoe krijg ik het weer actief en als ze het verwijderd hebben wie kan me de precieze versie geven waar deze mogelijkheid wel bij toegevoegd was.
alvast bedankt.

Ik denk dat je een hel illegale versie hebt, of een of andere vage bêta, want Word 2012 bestaat volgens mij niet :). Wél 2013 voor de pc en 2011 voor de Mac. Of is 2012 voor Linux?
Hoe dan ook: de controle functie is nooit weggehaald, dus moet er gewoon inzitten. Ook al zet je de standaard optie aan, als je het in je stijl Standaard weer uit zet, gebeurt er alsnog niks. Heb je daar in zitten rommelen?

LOL dat is mogelijk ik heb de usb stick van een collega. als ik onder programma's kijk zie ik office12 staan tenzij dit iets anders betekent nam ik aan dat het office 2012 was. ik heb nergens aan gezeten. de programma corrigeert grammatica, werkt hetzelfde als altijd alleen mis ik die bekende groene streep van word.

De nummers (12, 14, 15 etc) zijn versienummers en geen productversies. Zo heeft Office 2010 nummer 14 en Office 2013 nummer 15. Ik vermoed dat je met Office 2007 werkt. Kun je overigens simpel checken in de Help. Daar vind je het juiste versienummer.

Maar je gaf geen antwoord op de vraag of er wellicht in de stijlen wat was aangepast.
Overigens geef ik al jaren Word cursussen en één van de eerste dingen die ik mijn cursisten leer is om de live grammaticacontrole uit te zetten. Maakt Word nodeloos traag namelijk. Je kunt de grammaticacontrole beter op het eind een keer uitvoeren bij de volledige spellingcontrole van je document.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan