leestekens werken niet meer nadat mijn computer opnieuw is opgestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

overheersbeest

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2011
Berichten
7
hallo iedereen,

Sinds halverwege januari doet mijn computer raar op het gebied van leestekens die op toepassing zijn op letters (ï enzo), andere leestekens werken nog steeds goed (" bijvoorbeeld). elke keer wanneer ik mijn computer opnieuw opstart (dit denk ik ten minste) kan ik namelijk de bovengenoemde leestekens niet typen, ik krijg alleen maar gewone letters.

Als ik bij land instellingen de invoertalen van mijn toetsenbord aanpas naar een andere en weer terug is het probleem verholpen totdat mijn computer opnieuw is opgestart en zelfs daarvoor doet mijn computer er moeilijk over (om bijvoorbeeld de ï te typen moet ik twee keer [shift] + ['] indrukken voordat ik indruk, anders krijg ik een normale i.

ik ben gewend om te werken met de standaard invoertaal <Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal)> ook heb ik geen andere ge�nstalleerde invoertalen waar ik tussen kan wisselen (rechtsonder heb ik dus geen toetsenbordje staan naast mijn tijd). zou iemand mij kunnen helpen? ik heb hier echt een ontzettende hekel aan.

alvast bedankt,
Alex
 
Laatst bewerkt:
Druk aan de linkerkant van je toetsenbord eerst de control-toets in en druk daarna op de shift-toets .
 
werkt niet, zoals ik al zie, ik heb alleen maar 1 invoertaal geinstalleerd dus Ctrl+Shift werkt niet omdat er geen andere taal is om naartoe te wisselen. dit omdat sommigen van mijn computerspellen crashen als ik tijdens het spelen van invoertaal wissel.
 
Ik las ergens een antwoord met de volgende tekst.

"Iemand had het opgelost door zijn Mc Affee virusscanner te verwijderen en
opnieuw te instaleren.
Nu gebruikte ik AVG maar met de gedachte "baat het niet, schaad het niet"
deze verwijdert en opnieuw geinstalleert". Probleem opgelost.

Wie weet werkt dit bij jou ook.
 
na het opnieuw installeren van mijn antivirus had mijn computer nog steeds hetzelfde probleem.

verder heb ik meer informatie over mijn probleem:
ik heb na de herinstallatie van mijn antivirus mijn computer opgestart met een toetsenbord met PS2 aansluiting aangesloten (normaal gebruik ik een toetsenbord met USB aansluiting) om te kijken of het probleem aan mijn toetsenbord lag. ik kwam er namelijk achter dat ik altijd twee keer de ['] knop moest om het resultaat te krijgen waar normaal gesproken maar 1 toetsaanslag voor nodig is. mijn conclusie: het probleem licht niet aan mijn toetsenbord, ook weet ik het volgende; de [`]-toets doet het perfect, alleen de ['], ["] en [^] niet. net nadat ik mijn computer had opgestart kon ik deze gewenste tekens alleen boven mijn letters krijgen om te toetsen tegelijkertijd in te drukken, als ik dit dan vaak genoeg deed kreeg ik na ongeveer tien pogingen het gewenste resultaat. toen ik dat wist ben ik begonnen met het schrijven van dit bericht, en kom ik er nu achter dat ik ondertussen weer twee keer de gewenste toets kan indrukken om weer het resultaat krijg van 1 toetsaanslag in normale omstandigheden zoals eerder beschreven.

ik ben helemaal de kluts kwijt, ik heb na de verwijzing van de antivirus er achtergekomen dat er zoiets bestaat als ASCII maar van wat ik ervan begrijp moet dat nog gewoon goed werken op mijn computer.

ik hoop dat deze informatie behulpzaam was.

alex
 
In je taakbalk zie je een ycoontje van een toetsenbord. Als je daar op klikt kun je de landeninstellingen van je toetsenbord instellen. Als je een normaal QWERTY toetsenbord hebt met de ; naast de l en de ( boven de 9 en de ) boven de 0, moet je taalinstelling daar VS (internationaal) zijn.

Als je je windows (dat is de taalinstelling van het knopje naast het toetsenbord) op Nederlands hebt, wil hij het toetsenbord ook nog wel eens op Nederlands zetten
 
bedankt voor de goede intentie, maar dit helpt mij niet. ik heb hem al op nederlands - verenigde staten (internationaal) staan en dat is ook de mode die ik nodig heb. betreffende het icoontje op mijn taakbalk, die heb ik niet omdat ik maar 1 invoertaal heb geinstaleerd. bedankt voor de hulp maar dit kan mij niet helpen.

alex
 
nieuwe info: blijkbaar heeft het iets te maken met de verschillende programmas die ik gebruik om in te typen. op firefox kan ik typen met het 2 keer bijvoorbeeld de ['] toets aanslaan om het effect te krijgen alsof ik hem maar 1 keer heb aangeslagen. maar in word (2007), skype, google chrome en internet explorer moet ik toetsen tegelijkertijd aanslaan om het gewenste karakter te krijgen (in het geval dat ik een comma, dubbele punt of dakje boven een letter wil hebben, wil ik dat niet moet ik de knop in kwestie tegelijkertijd indrukken met de spatiebalk). ik hoop dat dit help.

alex
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan