Left 4 Dead Internal driver error at Present.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Internal driver error at Present. You're likely out of OS Paged Pool Memory!

Dit is de error die ik telkens krijg, maar dan ook echt altijd... Heb nog nooit langer dan een uur kunnen spelen zonder dat ik naar windows crash.

Maar die Pool memory is onzin, heb het al met zo'n tooltje bekeken en blijft ruim onder de max. De temperatuur van het systeem kan er ook niks mee te maken hebben want er staat als ik aan het gamen ben altijd echt een hele sterke fan op te blazen. Systeem heeft ook voldoende voeding.

Ik weet echt niet wat ik eraan moet doen?! Is dit softwarematig of hardwarematig?

Heb nu bijvoorbeeld niet zo'n goed bordje, ASUS P5GC-MX, kan dit er iets mee te maken hebben? Omdat ie gewoon slecht is of omdat die error komt omdat de data stroom erover niet snel genoeg loopt?

HELP!

Laatst bewerkt:
Zover ik kan zien heeft het met video-geheugen te maken, en niet met Windows-geheugenbeheer. Kan dus bijv. te maken hebben met hoeveel geheugen je videokaart meebrengt.

Zie hier dat het een instelling is van het spel, en niet een instelling van Windows.
Zet het eens op Medium of Low.

EDIT: Vlgs. deze link heeft het weer wél met Windows te maken, maar die heb je zelf bewaakt tijdens het spelen heb je geschreven.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb idd alles op High staan maar draait altijd super zonder ook maar een klein beetje te schokken ofzo maar wellicht dus wel!

Ga het proberen.

De recommended settings knop zet alles op high, heb alles op low gezet maar kreeg net gewoon weer dezelfde error...

Heeft er nog iemand anders iedeen?

In mijn 2de link van mijn vorige posting (deze dus) staan bijna onderaan wat aanbevelingen.

Overigens zou ik ook zeker de laatste patches ophalen die bij het spel horen, want het kan ook makkelijk aan het spel zelf liggen dat het uit die resources loopt. Misschien is dat met een patch wel opgelost.

Succes,

Tijs.

Uit de link heb ik de heapsize veranderd in -heapsize 1048576

Dit lijkt te werken!

Als het toch weer gebeurd schrijf ik wel weer haha

Beter dat je het even een week test, en dan even terugmeldt dat het blijkbaar werkt.

Je kunt op dat moment ook meteen de vraag afmelden door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" (iets verder beneden rechts op deze webpagina).

Fijn dat je nu in ieder geval iets hebt gevonden dat mogelijk werkt. :thumb:

Tijs.

Nee het werkt dus allemaal niet helaas :(

Heeft er nog iemand anders ideen?

En ja het is een beetje vergezocht wellicht maar die Pool memory is een blok heel snel geheugen op de harddisk als ik het goed begrijp, kan het niet zijn dat het spel deze error geeft omdat het lijkt als er te weinig geheugen is maar de werkelijkheid is dat de datastroom op het moederbord gewoon niet snel genoeg loopt?

Heb deze vraag op 3 verschillende forums gehad en ook nog eens de helpdesk van Left 4 Dead en niets kon het oplossen.

Ik had een:
P5GC-MX 1333 moederbord met een Pentium D 3.4ghz

Heb nu een:
P5Q SE PLUS met een Core2Duo 3.0

Verder is mijn configuratie en setup hetzelfde gebleven en het probleem is nu opgelost.

Had nooit problemen met andere spellen met mijn oude bordje dus er zitten gewoon fouten in het spel. Wel is dit bord natuurlijk veel beter en meer geschikt voor het spelen van spellen maar toch.

Apart hoe je het probleem hebt kunnen oplossen, maar fijn dat je het nog even teruggemeld hebt! :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan