Left/Mid/Right function

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdkooij

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
Hallo,
Op dit moment ben ik bezig met vluchtnummers in database die ik wil scheiden. De scheiding moet de airline van het vluchtnummer scheiden.
[Vlucht]=HV760 moet dan worden [airline] HV en [vluchtnummer] 760.

Nu lukt dat prima met strSql = "UPDATE tbl_Flights SET tbl_Flights.AIRLINE = Left([Vlucht],2)"

Bijna alle vluchtnummers beginnen met de 2 letters van de airline en dan het nummer, maar er zijn er een aantal die 3 letters hebben.
Bijvoorbeeld: [Vlucht]=EZY3930 moet dan worden [airline] EZY en [vluchtnummer] 3930.

Hoe kan ik dit nu oplossen? Met Left([Vlucht],2) lukt dit natuurlijk niet ... want dan hou ik EZ en Y3930 over.
Het gaat maar om een paar airlines die dit doen .... (wel veel records overigens dus handmatig is geen optie). Maar wel aan te geven welke dit zijn

Heeft iemand een idee?

Kunnen oplossen..

Aparte tabel gemaakt waarin ik gezet heb welke airline een 3 code gebruikt.
Door middel van een query en een IFF functie het probleem opgelost!

Omslachtig; gebruik de volgende keer een UDF die scheidt op basis van tekst en numeriek. Door de waarde letter voor letter te lezen en op basis daarvan te splitsen. Extra tabellen zou je voor dit soort klusjes nooit nodig hoeven te hebben.

Thanks Octafish!

Zag echter dat de airline niet alleen uit letters kan bestaat maar ook uit cijfers kan bestaan en dat geldt ook voor het vluchtnummer. Bijvoorbeeld EZY 42WA of 8QA 88WA.
Dus toen had ik dit bedacht met een extra tabel (die ik overigens al had, maar een extra veld ervoor heb aangemaakt).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan