Legaal of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Gister ben ik met een kennis onder andere een laptop gaan halen. Uiteraard met
bijgeleverde software en dus een licentiesticker voor Windows Vista Home Premium
op de onderkant.

Helaas is de Windows die bij de computer geleverd zit aangepast door Siemens.
Ik heb zelf een 'naturel-versie' van Home Premium. Is het nu legaal om met díe dvd
(of een kopietje ervan) en de code op de nieuwe computer Vista te installeren?
Of geldt de licentie alleen voor de software die Siemens heeft uitgeleverd?

Op de harde schijf staat een herstelpartitie, wat moet ik daar dan van behouden?
 
Op de herstelpartitie staat als het goed is ook de Windows installatie. Waarom die niet gewoon gebruiken voor herinstallatie?
 
Ja, maar wat is er dan zo aangepast dat je hier niet mee wil werken?
 
Hoi !

Als de laptop geleverd is voorgeinstalleerdmet Vista, is er in het bios een z.g. SLIC/table aanwezig.

In principe kun je dan iedere versie van Vista installeren, maar je hebt dan een geldige OEM key nodig voor Siemens en de betreffende Vista/versie

Tevens een Fujitsu Siemens OEM certificaat.

Beide eenvoudig op internet te vinden.

Daarna hoef je dus NIET te aktiveren.

Let wel..... met de key die op de sticker staat moet je Vista gewoon aktiveren.

Je kunt van mij aannemen dat dit met een andere versie dan die meegeleverd is niet, of heel moeilijk via de telefoon, gaat lukken.

Waarom zoveel moeite doen, je kunt de niet/gewenste Siemens/programma´s na installatie toch gewoon verwijderen :

Greetz,

Harry.
 
Tja, daar heb je wel gelijk in Harry, maar ik heb dan altijd zo'n idee van 'lekker schoon'.
Maar goed, even de handleiding doornemenen hoe je zo'n DVD brandt, en dan doen we
het wel gewoon daarmee. Dat zit wel eehm... Snor? Geintje! Wanneer wordt ik dan om
een code gevraagd? Gewoon voor de installatie?

Kan iemand me vertellen hoe dat ongeveer in zijn werk gaat? Ik heb nog nooit met een
recovery partitie gewerkt... Het klinkt misschien onzinnig alles opnieuw te installeren,
maar we willen graag alles helemaal naar onze hand zetten en op 0 beginnen, OK?
 
Hoi !

Als je de recovery-CD/DVD/partitie gebruikt behoef je normaliter geen key in te voeren.

Blijkt dat Vista na installatie niet geaktiveerd is, heb je 30 dagen om alsnog de key van de sticker in te voeren.

Zoek je echter uit op welke key Vista nu draait (met Everest Ultimate, SIW o.i.d.) en voer je die in. ben je 100 % zeker automatisch geaktiveerd.
(Let wel: dit is dus NIET de key van de sticker !!)

Hoe de recovery bij Fujitsu_Siemens precies werkt kan ik me niet direct voor de geest halen; zeker weten dat dit op hun site wordt weergegeven.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan