legale versie XP home op 2e computer installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

banjo

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
Berichten
283
Hallo ik heb vorige maand een nieuwe pc met orginele software gekocht.
(XP home edition)

Nu heb ik dit besturingssysyeem ook op mij oude Pentium 3 (500mhz) gezet
Nu geeft hij op de oude pc aan dat ik de software moet acriveren, maar dat heb ik al gedaan.
Is mij besturingssysteem nu na 30 dagen niet meer te gebruiken???????????
vr gr
Banjo
 
Je hebt maar 1 licentie, dus kan je hem alleen gebruiken op de nieuw gekochte pc.
De activatie is voor die pc.
 
bellen

meestal moet je bellen naar microsoft
dan vragen ze waarom je het nodig hebt om hem weer te activeren je geeft aan dat je alles opnieuw geinstaleerd hebt je je krijgt weer een activeringscode
(deze wel voor je nieuwe pc gebruiken he!) ;)
 
Hallo Banjo

Ik had precies het zelfde. Ik heb een home versie OEM eerst geinstalleerd op de pc van mijn broer en later op een andere pc.
Als je gaat activeren krijg je te zien dat je niet meer kunt activeren omdat hij al eens gebruikt is geweest

Wat je kunt doen is................. ga proberen te activeren Je krijgt dan de melding dat je niet meer activeren kunt.
Daarna kun je een gratis 0800 bellen om je xp home te laten activeren. Dit gaat heel vlug en simpel. Stel je locatie "Nederland" in en je ziet twee telefoonnrs. Kies de gratis 0800 en daarna moet je wat opties intoetsen
Je krijgt een medewerker aan de lijn die alleen vraagt welke versie je wilt activeren daarna verbind hij je door met een automatische telefoonverbinding die je instructies en een cijfer reeks geeft die je in je pc moet typen na elke 6 cijfers moet je dan even op je # toets klikken van je telefoon. Zelfs wanneer je een verkeerd cijfer intoets dan geeft hij al aan dat je het verkeerd doet.
Daarna heb je je xp geactiveerd!

Groetjes Edith

Enige voorwaarden is wel dat je met je telefoon voor de pc zit
 
Mij vroegen ze helemaal niets! Alleen welke versie ik wilde activeren. Je kunt als ze er wel om vragen natuurlijk altijd zeggen, dat je nieuwe pc de brui aan gegeven heeft en een nieuwe voor in de plaatst hebt gekregen

Groetjes
 
Geplaatst door Edith1
Mij vroegen ze helemaal niets! Alleen welke versie ik wilde activeren. Je kunt als ze er wel om vragen natuurlijk altijd zeggen, dat je nieuwe pc de brui aan gegeven heeft en een nieuwe voor in de plaatst hebt gekregen
We gaan toch niet alle mensen hier leren om te liegen.......:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan