Lege BIOS (MAINBLOCK)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacKevin11

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Geachte leden van Helpmij.nl,

Ik heb laatst geprobeerd een (2e) computer van mij te updaten naar een nieuwere BIOS. Deze BIOS stond bij de AANBEVOLEN(!) updates op MEDION.com. Ik moest eerst mijn computer nummer intypen (dit heb ik gedaan, en nog eens gecontroleerd), toen stond er die update bij. Ik heb die update gedownload, en was toen van plan hem te installeren.
Ik heb toen eerst alle programma's gesloten (op standaard Windows/systeem programma's na) en een back-up gemaakt van de BIOS (op de interne hardeschijf). Dat ging goed.
Toen heb ik de enigste update geselecteerd die meegeleverd was met het flash-programma (dit alles volgens de stappen op MEDION.com). Ik heb (wat standaard geselecteerd was) alleen het MAINBLOCK aangevinkt. Dus niet BOOTBLOCK en dergelijke. Toen startte ik de update. Alles ging goed... Eerst MAINBLOCK resetten... Toen 'REPROGRAMMING MAINBLOCK', waarna hij bleef hangen op 13%. Ik heb hem zo een half uur laten staan maar er gebeurde niks. Ik kon mijn muis niet bewegen en het 'ringetje' (zandloper in Windows 7) was uiteindelijk ook maar gestopt met draaien.
Ik heb er voor gekozen mijn pc toen uit te zetten (power-knop inhouden voor 5 seconden). Toen ik heb weer aanzette, startte hij uiteraard niet op (nogal voorspelbaar). Nu is dus mijn 'hele' BIOS leeg. (foutcode: 2xbleeb, ..., Repeating bleeb (= Moederbord kapot, BIOS leeg of VGA kaart kapot). Nou zal het dus dat van die BIOS zijn, want dat is het meest logische na een BIOS update.

Heeft iemand een idee, hoe ik mijn BIOS weer terug krijg?

• Ik heb op verschillende sites (inclusief deze) gelezen dat dit via een floppy drive zou moeten kunnen, deze heb ik echter niet... Er zit wel een BDROM speler in, en een USB-lezer. Ik weet niet of ik hier iets mee kan? (Er staat een back-up op mijn interne hdd!)
  • Ik zou mijn pc ook naar een computer servicepoint kunnen brengen? (stond ook op meerdere websites aangegeven, dit zou rond de 25-75 euro gaan kosten)
  • Terug sturen naar MEDION of naar MSI (=moederbord fabrikant) zou ook moeten kunnen, wellicht wat duurder denk ik zelf. Het schijnt ook zo te zijn dat het updaten van de BIOS op eigen risico is, dus dat als het moederbord kapot gaat het je eigen schuld is en dit NIET hersteld wordt. Echter zou de BIOS voor een paar euro, zo niet gratis hersteld kunnen worden. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Verder beschikt mijn computer over:
Intel Core2Duo @2,66GHz @2,66GHz
4GB RAM (2x1GB@333MHz, 2x1GB@400MHz (standaard)) Dual-Channel
1GB nVidia GeForce GT220 (VGA/DVI/HDMI1.4) [Chipset: ASUS]
LG BDROM SATA Station (lezer/brander)
500GB SATA 3,5" HDD @7200rpm (SeaGate)
8xUSB2.0, 1xSDXC, 1xDC, 1xE-SATA, 1xSATA (intern)
Legale Windows 7 Ultimate 64bit (origineel: Legale Windows Vista Home Premium 32bit)
MOEDERBORD WEET IK HELAAS NIET:( (ik weet dat dit het belangrijkste is, het enigste dat ik weet is dat hij van MSI (=Micro-Star International) is.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de rede van het updaten.
Ik had nog 2x2GB@400MHz RAM liggen, waarvan ik het zonde vond deze te laten liggen. Mijn moederbord ondersteund officieel maar tot 4GB (dit was ook te zien in het configuratie scherm, er stond '6,00 GB geïnstalleerd (waarvan 2,75GB beschikbaar') {die overige 1,25GB wordt gedeeld met de videokaart}. Ik had gehoopt (en misschien beter eerst op kunnen zoeken...) dat met deze BIOS update ik meer geheugen zou kunnen installeren.

Btw, ja mensen... Ik ben nieuw op dit forum...

Alvast bedankt voor de moeite, hopelijk kunnen jullie mij helpen:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan