• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cel betekend kopieren naar volgend tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackhawknl

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
ik heb al wat oplossingen gezien maar allemaal met vba of macro's, maar kan het niet anders.

oke even een uitleg
heb voor mijn zoon een pokemon lijst aangemaakt waar alle pokemon's in staan die er zijn (hij is een echte fan en spaart ze ook echt.
oke dat is een lijst met 650 pokemons en natuurlijk heeft hij ze niet allemaal.
Nu kan ik mooi in het eerste tabblad alle pokemon's neerzetten, met als kolomnamen

nr.
aanwezig.
Naam
Aantal.

Nu heb ik gewoon in aanwezig een X neergezet. en is die waarde in de rij leeg dan staat er niets.
Tot nu toe allemaal gelukt, en 2 tabbladen gemaakt voor het uitprinten van alle pokemon's, Numeriek en alfabetisch ( 4 pagina's elk), en deze veranderen ook als er wijzigingen gemaakt worden in 1e tabblad.
Nu wil ik eigenlijk een lijst voor hem maken waar alle pokemon's staan die hij nog nodig heeft.
Dus dan zou je als in aanwezig geen X staat de rij moeten kopieren naar een ander tabblad.
Daarna een ander tabblad maken waar het netjes is weggeprint(maar dat is geen probleem, kopieren plakken speciaal)

Als het niet anders kan dan moet ik me echt gaan verdiepen in macro's of vba.

Maak er eens een tabel van dan kun je makkelijk filteren.

excel2007 invoegen = > tabel

PS het is wel zo netjes om op een antwoord te reageren en de vraag op opgelost te zetten.
Ik zie dat je heel veel vragen open hebt staan zonder terug te reageren.

Niels

Laatst bewerkt:
PS het is wel zo netjes om op een antwoord te reageren en de vraag op opgelost te zetten.
Ik zie dat je heel veel vragen open hebt staan zonder terug te reageren.

Niels
Zal er ASAP naar kijken zit niet zo vaak meer op het internet namelijk.

P.S. Hoe bedoel je tabel maken snap hem gewoon even niet.
Heb in de eerste tabblad gewoon alles neergezet en kan daar van alles veranderen van naam, aanwezig, Nr of aantal.
Dat kopier en KOPPELING(plak) dat naar een ander tabblad waar ik alles sorteer. op nr of naam.

plaats eens een voorbeeld bestand dan maak ik daar een tabel van en kun je kijken of het iets is.

Niels

Bekijk bijlage lijst pokemon kaarten quinn.xlsx
Hoop dat dit gelukt is
Heb gewoon het origineel neergezet
Invulblad is waar ik alles indien nodig wijzig.

printlijst op nummer: is op nummer

printlijst op naam: is op naam Deze klopt niet echt want ik heb een tabblad verwijderd waar de waarden in stonden.
Dit is zo opgelost.

printlijst totaal: insteek kaartjes voor in de boeken

Printlijst nodig: is nog in uitvoering.

Laatst bewerkt:
Heb je wel het juiste bestand gepost?
Heb alleen een lijst met namen verder niks. De tabbladen waaraan je refereert zie ik ook niet.

Niels

bog bedankt niels.
maar nu zit ik met een dillema.

Ik wil eigenlijk 2 dingen doen.
in eerste blad gewoon sorteren wat ik wil.
dus aanwezig of niet aanwezig
op alfabet of niet
of op nummer
dit werkt perfect.
Maar nu wil ik het uitprinten
nu had ik een tabblad gemaakt om alles uit te printen.
plakken speciaal dus als ik in het eerste tabblad wat veranderd had dan maakte het niets uit werd het meegenomen.
Plakken speciaal lukt nu ook geen probleem.

Maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat het weer netjes onder en ook naast elkaar komt te staan, want anders moet je xxx aantal pagina af gaan lopen drukken en als je het netjes wil doen en in een soort kolommen af wilt drukken kan je behoorlijk wat pagina's uitsparen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan