• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege cel bij gebruik van formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

nandaquys

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Hallo,

Ik gebruik de volgende formule om een berekening te maken:
=SOM.ALS('Speelweek 1'!$D$6:$E$11;'Hoofdklasse persoonlijk'!A3;'Speelweek 1'!$H$6:$H$12)
Als de cellen waar deze naar verwijst geen inhoud hebben geeft hij als resultaat een 0.
Echter heb ik als resultaat een lege cel nodig, omdat deze cel ook weer wordt gebruikt in een formule.
Hoe krijg ik dit voor elkaar????:confused:

Code:
=ALS(SOM.ALS('Speelweek 1'!$D$6:$E$11;'Hoofdklasse persoonlijk'!A3;'Speelweek 1'!$H$6:$H$12)=0;"";SOM.ALS('Speelweek 1'!$D$6:$E$11;'Hoofdklasse persoonlijk'!A3;'Speelweek 1'!$H$6:$H$12)

Dat zou moeten lukken zo?

Helaas werkt dit niet, want het resultaat van de formule is een 1 of een 0.
Als ik hem nu toepas krijg ik de nullen dus niet te zien.

Is er een andere oplossing??:confused:

Code:
=ALS(AANTALARG('Speelweek 1'!D6:E11;'Speelweek 1'!H6:I12)>0;SOM.ALS('Speelweek 1'!$D$6:$E$11;'Hoofdklasse persoonlijk'!A3;'Speelweek 1'!$H$6:$H$12);"")

Probeer deze eens dan

Hallo,

Dit is de oplossing, echter loop ik tegen een volgend probleem aan.
Het gedeelte van de formule 'Hoofdklasse persoonlijk'!A3 verwijst naar een cel die dan weer in het bereik voorkomt.
Dit doe ik voor 6 cellen terwijl er in het bereik maar 4 van de 6 voorkomen in wisselende samenstelling.
Als ik nu jouw formule gebruik dan krijg ik als resultaat ook bij de cellen die niet in het bereik zitten een o.
Heb je hier nog een passende oplossing voor? :confused::confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan