• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege cel niet in grafiek

• Onderwerp starter Onderwerp starter rzo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rzo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2013
in een rij cellen staat een aantal berekeningen op basis van gegevens uit een ander blad. Als de uitkomst "" is, geeft excel 2010 dit in een grafiek weer als 0.
In de berekening heb ik nu de voorwaarde NB() opgenomen. Dit wordt nu niet meer als 0 weergegeven in de grafiek, maar de lijn wordt ook niet onderbroken.
Hoe kan ik de lijn in de grafiek laten onderbreken? De inhoud van de cel deleten is niet mijn bedoeling, ik wil alleen de gegevensinvoer hoeven doen.

De instelling voor verborgen en lege cellen staat al ingesteld op: lege cellen weergeven als openingen.

Welke versie van Excel heb je?
In 2007/2010:
Selecteer grafiek
Tab Hulpmiddelen voor grafieken (op bovenste regel van het Excel-window)
Daaronder: tab Ontwerpen
Daaronder: tab Gegevens: Gegevens selecteren
Krijg je een venster met knop: Verborgen en lege cellen
Kies optie "Openingen" bij Lege cellen weergeven als

Hallo daan108,

Helaas, dat had ik al zo ingesteld en blijkt niet te werken. Blijkbaar is er nog iets anders nodig.

Ja ik had je vraag niet goed gelezen.
Er zijn sites waar staat hoe je juist geen "gat" in je curve krijgt, o.a. door =NB() te gebruiken. Maar jij wil het omgekeerde.
Ik weet niet hoeveel data je hebt, eventueel de lijntjes tussen de punten uitzetten.

In uiterste geval VBA gebruiken om alle cellen met N/B# te wissen. En knop om alle formules weer terug te zetten als je een update van gegevens doet.

Laatst bewerkt:
nu heb ik nog niet zoveel data per grafiek, maar wel tig grafieken. En de lijntjes maken de data juist meer inzichtelijk, en heeft dus de voorkeur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan