Lege cel niet samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MPJSnel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2014
Waar ik werk maken we een excel bestand met afspraken. Hierin staan: naam, geboortedatum, adres, afspraakdatum, -tijd en met wie de afspraak is. In word hebben we een afsprakenbriefje dat aan de klant wordt meegegeven, altijd een dag voor de afspraak. De cel die de afspraakdatum bevat bevat een formule zodat die leeg blijft tenzij de naam van de klant is ingevuld. Als aan die voorwaarde is voldaan wordt de datum uit een andere cel getoond, zo hoef je deze maar 1x in te voeren. Bij het samenvoegen worden de datumcellen echter ook opgenomen (er staat immers wel een formule) waardoor er lege brieven ontstaan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Samenvoegen doe je met het complete databestand, dus dat is dan logisch. Maar je kunt je gegevens verder nog wel filteren in Word, en in jouw geval filter je dus op het niet-lege datumveld.

Dank je wel OctaFish. Maar hoe gaat het filteren op het niet-lege datumveld dan in zijn werk?

Je kunt filteren op specifieke records (standaard staat overigens alles aangevinkt), en op <Lege velden> en <Niet-lege velden>. Die laatste optie zou jouw resultaat moeten opleveren.

Super, ik ga hier na de vakantie :thumb: mee stoeien op het werk. Alvast bedankt en ik laat je het resultaat nog weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan