• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cellen bij SOMPRODUCT NIET mee tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben nu onderweg naar huis, ik kan er dus morgen pas weer naar kijken.
In ieder geval bedankt voor de moeite en hopelijk komen we tot een oplossing.

Mvg,

Ok dat lukt nu wel, maar wil jij in mijn bijlage de "Oorsprong" BV. op 7 zetten dan verandert Kolom A in 2 verschillende BL nummers maar hij geeft bij mij dan nog 65 aan en daar zou ik graag 2 willen zien als je me snapt.
Dat schreef ik al in mijn vorig bericht: dat gaat niet met een formule, dan moet je vba gebruiken.
Als het alleen kolom E is waarin je wil filteren (maar dat zal wel niet), dan kun je de filterwaarde bv. in G1 plaatsen en als je dan de formule daarop aanpast, verkrijg je wel een juist resultaat (zie bijlage).

Laatst bewerkt:
Hierbij.
Ik heb kolom G aangemaakt met hierin de uitkomst van de 2 voorwaarden (B2 en E2).
Hierna heb ik de formule in cel A2 gezet.
Op blad Draaitabel zie je de draaitabel. Ik gebruik "voorwaarde" hierbij als filter.
Mischien is het zo wat duidelijker.
p.s. Ik zie dat je ook een macro gebruikt, als je dit toch gebruikt had je ook wat kunnen doen met het uitgebreid/geavanceerd filter....... keus genoeg.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.
p.s. Ik zou ook eens kijken naar "dynamische bereiken". Is ook wel handig hier.

Bijlagen

Ik ga die van zapatr gebruiken. Deze werkt voor mij het makkelijkste.

Allen hartelijk bedankt voor het mee denken.

Mvg,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan