jafrako
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 jan 2007
- Besturingssysteem
- Win 365
- Office versie
- Office 365
Ik heb in Excel een standaard geformatteerde kolom met alfanummerieke gegevens. In die kolom heb ik mbv voorwaardelijke opmaak gegevens met een bepaald teken geselecteerd enverwijderd. Blijft dus een kolom met op willekeurige plaatsen lege cellen. Even de sorteerknop gebruiken en klaar .... dacht ik. De lege cellen blijven hun vaste oorspronkelijke plaats houden alsof het verwijderde gegeven er nog steeds in staat. Voor de duidelijkheid er staan geen formules lege cellen te genereren. Ik heb alle denkbare experimenten geprobeerd zoals naar een andere kolom als waarden kopiëren om die kolom te sorteren maar die lege cellen blijven op hun plaats.
Van de Microsoft/Office/Excel helpdesk heb ik de afgelopen 20 jaar NOG NOOIT een bruikbaar antwoord gekregen.
Vanwaar die obsessie van Excel met lege cellen die niet leeg zijn. Ze frustreren bijv ook het bepalen van de laatste cel. Ik zoek de eenvoudige oplossing en ik ga er geen macro aan besteden.
Van de Microsoft/Office/Excel helpdesk heb ik de afgelopen 20 jaar NOG NOOIT een bruikbaar antwoord gekregen.
Vanwaar die obsessie van Excel met lege cellen die niet leeg zijn. Ze frustreren bijv ook het bepalen van de laatste cel. Ik zoek de eenvoudige oplossing en ik ga er geen macro aan besteden.