MarcoApeldoorn
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 mrt 2013
Goedemorgen,
Heb voor het bijhouden van gewichten van kittens een Excel sheet gemaakt.
De belangrijkste rijen bestaan uit datum - Gewicht - Groei (ik gebruik de eerste week nog twee kolommen, maar die zijn niet van toepassing voor mijn vraag)
De datum word opgebouwd door (voorbeeld cel B6) als formule =(B5+1)
Het groeigewicht (kolom D) word berekend met formule =ALS(C6="";"";SOM(C6-C5))
En daar komt de vraag:
Niet altijd kan er iedere dag gewogen worden en ik wil niet iedere keer er rijen (dagen) tussen uithalen, soms zitten er 2 dagen tussen, soms 3.
Dus ontstaan er lege rijen.
Als er dan weer een dag gewogen word dan moet dus de laatste weging gebruikt worden.
Dus als de laatste weging op rij 18 is geweest en de nieuwe weging gebeurd op rij 21 dan moet niet gerekend met rij 20, maar met rij 18.
Is dit met een formule mogelijk?
Zat zelf te denken aan de IF functie, maar kan er niet opkomen hoe.............
Alvast bedankt,
Marco
Heb voor het bijhouden van gewichten van kittens een Excel sheet gemaakt.
De belangrijkste rijen bestaan uit datum - Gewicht - Groei (ik gebruik de eerste week nog twee kolommen, maar die zijn niet van toepassing voor mijn vraag)
De datum word opgebouwd door (voorbeeld cel B6) als formule =(B5+1)
Het groeigewicht (kolom D) word berekend met formule =ALS(C6="";"";SOM(C6-C5))
En daar komt de vraag:
Niet altijd kan er iedere dag gewogen worden en ik wil niet iedere keer er rijen (dagen) tussen uithalen, soms zitten er 2 dagen tussen, soms 3.
Dus ontstaan er lege rijen.
Als er dan weer een dag gewogen word dan moet dus de laatste weging gebruikt worden.
Dus als de laatste weging op rij 18 is geweest en de nieuwe weging gebeurd op rij 21 dan moet niet gerekend met rij 20, maar met rij 18.
Is dit met een formule mogelijk?
Zat zelf te denken aan de IF functie, maar kan er niet opkomen hoe.............
Alvast bedankt,
Marco